آشنایی با ویلای رومی در شمال

استفاده از سبک رومی در ساخت و ساز به گذشته های دور باز می گردد؛ آن زمان که ایرانیان از سبک های اسلیمی با نقش های پیچیده در ساخت عمارت ها استفاده می کردند. استفاده از ستون های بلند و مجسمه های از جنس سنگ از مشخصه های این سبک می باشد و ایرانیان با مشاهده ی سادگی طرح های رومی به استفاده از این سبک در ساخت بنا روی آوردند، آنچنان که این سبک را در ساخت یکی از عمارت مهم ایران یعنی تخت جمشید به کار گرفته اند.

 

 

 

 

توجه به این سبک از دیرباز تاکنون ادامه داشته به گونه ای که هم اکنون هنگام ساخت ویلا از این طرح در نمای خارجی ویلا استفاده می کنند و نمای داخل ویلا را به سبک مدرن می سازند و تلفیق این دو طرح را “نئوکلاسیک” می نامند. افرادی که به دنبال خرید ویلا در نمک آبرود و یا خرید ویلا در متل قو می باشند، این سبک ویلا می تواند برایشان جذاب باشد.
قوس های عریض با نقش های ریز و برجسته، ستون های مدور و کوتاه با سر ستون هایی در کنار کتیبه ها و پنجره های منحصر به فرد از ویژگی های این سبک می باشد. امروزه از سیمان یا سنگ برای نمای رومی در ساخت ویلا استفاده می شود که با توجه به قیمت و اقلیم منطقه می توان از هر کدام از این مصالح استفاده نمود.

 

 

انتخاب سنگی که برای برش مناسب باشد و هنگام برش خرد نشود یکی دیگر از مواردی است که باید بدان توجه نمود. با نگاه به رنگ سنگ در سبک رومی سنگهای به رنگ بژ و کرم بیشترین کاربرد را دارند اما شاهد استفاده از رنگ سفید هستیم اما استفاده از رنگ سفید موجب می شود که طرح ها کم رنگ تر به نظر برسند به همین دلیل بهترین رنگ برای سبک رومی نسکافه ای و بژ است.

 

 

نکته ی مهمی که در انتخاب سنگ برای ساخت ویلا در شمال باید بدان توجه کرد استفاده از سنگ هایی است که در برابر رطوبت و باران دوام داشته باشند. همچنین به کارگیری سنگ های یکپارچه برای ساخت بنا به سبک رومی مناسب تر است و استفاده از سنگ های چند تکه دوام کمتری دارند و در باد و باران نمی توانند مقاوم باشند و از جا کنده می شوند.

 

استفاده از سبک رومی اگر چه زیباست و متفاوت، اما هزینه هایی را به همراه دارد اما در صورت استفاده از مواد با کیفیت می توان به ماندگاری آن اطمینان داشت. اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید و از دوستداران سبک رومی هستید می توانید از متخصصان گروه شمینا مشاوره های لازم را دریافت کنید و یک انتخاب مطمئن داشته باشید.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه