آشپزخانه ی ویلا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

آشپزخانه را شاید بتوانیم قلب یک خانه بدانیم و یکی از بخش های حذف ناپذیر در هر خانه ای می باشد. اگرچه آشپزخانه در گذر زمان دچار تغییراتی شده اما هنوز هم همان حال خوب دور هم جمع شدن اعضای خانواده را با خود به همراه دارد. توجه به چند نکته در ساخت آشپزخانه بسیار مهم می باشد که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این مسائل بپردازیم.
آشپزخانه را می توانیم به عنوان یکی از پرکاربردترین بخش های یک ویلا بدانیم که هم می توان از آن به عنوان مکانی برای پخت غذا و هم مکانی برای صرف غذا استفاده کرد. در شهرهای بزرگ که متراژ خانه ها رو به کاهش می باشد اندازه ی آشپزخانه نیز تحت تاثیر قرار گرفته و کوچک شده است و از این روی معمولا تنها به عنوان مکانی برای پخت غذا از آن استفاده می شود اما در ساخت ویلای نوشهر که محدودیتی در اندازه ی آشپزخانه وجود ندارد، می توان میز ناهار خوری را در آن جای داد یا صندلی هایی کنار اوپن آشپزخانه در نظر گرفت و از آن به عنوان مکانی برای صرف غذا نیز استفاده نمود.

 

 

دکوراسیون آشپزخانه را می توان در دو نوع کلاسیک یا مدرن مشاهده کرد که در نمونه های مدرن معمولا از رنگ های شاد استفاده می کنند و در نمونه های کلاسیک معمولا از رنگ های تیره استفاده می شود. هر کدام از این دو سبک طرفداران خاص خود را دارند و نمی توان گفت کدام یک بر دیگری ارجحیت دارند هر چند استفاده از رنگ های روشن توجه های بیشتری را به خود جلب می کند و بیش تر پسندیده می شوند.

 

 

کابینت را می توان یکی از عناصر مهم آشپزخانه به شمار آورد که به آن نظمی دو چندان بخشیده و موجب شده تا از فضای آشپزخانه مفیدتر استفاده نمود. افرادی که به دنبال خرید ویلا در متل قو و یا خرید ویلا در نمک آبرود هستند، معمولا به سازگاری کابینت ها با کف آشپزخانه دقت می کنند. چرا که این سازگاری موجب می شود که هارمونی بیشتری به وجود بیاید و آشپزخانه از نظم برخوردار باشد و یکپارچگی بیشتری را شاهد خواهیم بود. همچنین یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کرد سقف آشپزخانه می باشد که با زیباسازی آن می توان آشپزخانه را زیباتر نمود. استفاده از نورپردازی ملایم در سقف آشپزخانه می تواند به زیباسازی آن کمک کرد.

 

 

 

برای دیوارهای خالی آشپزخانه می توان از وسایل دکوراتیو، وسایل تزئینی و زیبایی روی دیوار آشپزخانه استفاده کرد. همچنین می توان آشپزخانه را با طرح ها و رنگ های زیبا مزین نمود. سنخیت رنگ وسایل دکوراتیو و رنگ سایر وسایل آشپرخانه بسیار مهم است و باید به این نکته توجه کرد.
یکی از موارد مهم دیگر، نورپردازی آشپزخانه می باشد که باید بدان توجه نمود و نورگیرهای مناسب برای آشپزخانه در نظر گرفت به گونه ای که نور کافی در طول روز به آشپزخانه بتابد. برای آشپزخانه هایی که دارای پنجره هستند می توان نور ورودی را با استفاده از پرده ها تنظیم کرد.
همچنین برای کف آشپزخانه علاوه بر توجه به کیفیت مناسب برای انتخاب مصالح باید به رنگ آن نیز توجه کرد و رنگ مناسب برای پوشش کف در نظر گرفت تا انعکاس دهنده ی مناسبی برای نور نیز باشند.
وسایل آشپزخانه همچون یخچال، گاز و .. نیز باید با سایر اجزای آشپزخانه همخوانی داشته باشد و توجه به این نکات نیز در زیباسازی فضای آشپزخانه بسیار مهم به نظر می رسد.

 

 

هنگام خرید ویلا در شمال باید به طراحی داخلی و خارجی ویلا توجه ویژه داشت که طراحی مناسب آشپزخانه یکی از موارد مهم می باشد که در این مقاله ما سعی کردیم تا مسائل مهم هنگام طراحی و انتخاب مواد و وسایل مورد نیاز برای آشپزخانه را به اختصار بیان نماییم تا بتوان یک ویلا با آشپزخانه ای مناسب داشت.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه