از چه نوع کفپوشی برای ویلا استفاده کنیم؟

همچنان که روش های ساخت و ساز دستخوش تغییر شده اند مصالح ساختمانی نیز از این تغییرات بی بهره نبوده اند و ما شاهد عرضه ی محصولات با کیفیت و متنوع در بازار هستیم. برای ساخت ویلا در شمال باید متریالی مناسب با نوع آب و هوای مرطوب انتخاب شود تا از تخریب زود هنگام بنا پیشگیری شود و عمر مفید آن را افزایش داد. یکی از این مصالح، کفپوش ها می باشند. ما در این مقاله قصد داریم درباره ی انواع کفپوش صحبت کنیم و تفاوت های آن را برشمریم.

 

 

کفپوش ها به لحاظ جنس و طرح انواع مختلفی دارند؛ انتخاب طرح کف پوش بستگی به سلیقه ی شخصی هر فرد دارد و ما بیشتر روی جنس انواع کفپوش تمرکز داریم. کفپوش ها از جنس چوب، سرامیک و چوب پنبه هستند که هر کدام تشریح خواهند شد.

 

پارکت یا کف پوش چوبی
کفپوش های چوبی با انواع متفاوت چوب عرضه شده است؛ چوب درختانی همچون کاج یا صنوبر که ارزان هستند و به عنوان کفپوش نرم شناخته می شوند اگرچه به لحاظ قیمت مقرون به صرفه اند اما از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و برای مکان های پر رفت و آمد ویلا، انتخاب مناسبی نمی باشند. کفپوش های چوبی از جنس درخت بلوط و افرا نیز وجود دارند که تحت عنوان کفپوش سخت شناخته می شود. کفپوش های چوبی دیگری همچون چوب بازیافته و چوب بامبو نیز برای کفپوش مورد استفاده قرار می گیرند.
هر دو نوع کفپوش سخت و نرم دارای درجه های مختلف کیفیت می باشند و کف پوش درجه ی یک گره های بیشتری دارد و براق تر است و به همین دلیل در مکان های پرتردد ویلا همچون اتاق نشیمن استفاده می شود و در اتاق خواب می توان از کفپوش های با درجه ی پایین تر استفاده کرد.

 

پارکت یا کفپوش چوبی

 

کفپوش سرامیکی
کفپوش های سرامیکی دارای تنوع طرح و اندازه ی گوناگون می باشند و پاسخگوی انواع سلایق می باشند. تمیز کردن سطوح سرامیک راحت است اما پیاده سازی آن نیاز به افراد متخصص دارد.

 

کفپوش سرامیکی

 

کفپوش چوب پنبه
چوب پنبه یک عایق مناسب برای صوت می باشد و در مقایسه با دو نوع کفپوش دیگر احساس راحتی بیشتری هنگام راه رفتن دارد.
در حال حاضر کفپوش های سرامیکی و پارکت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. برای مقایسه ی کفپوش سرامیکی و پارکت می توان گفت سرامیک، کف براق تری دارد اما تعادل دمایی ندارد یعنی در زمستان خیلی سرد و در تابستان گرم می شود اما پارکت این گونه نیست. سرامیک شکننده تر است اما پارکت جزو مصالح نرم محسوب می شود و مقاوم تر است. سرامیک برای مکان های که رطوبت بالایی دارند مناسب می باشد در حالیکه پارکت را در مکان های خشک می توان استفاده کرد. پارکت به نسبت سرامیک گران تر است و می توان به جای آن از لمینیت استفاده نمود و همان قدر با دوام و قابل اطمینان است.

 

کفپوش چوب پنبه

 

استفاده از کف پوش تنها منحصر به بخش داخلی ویلا نیست و می توان آن را در بخش های خارجی هنگام ساخت ویلا در نوشهر نیز به کار برد اما باید در انتخاب کف پوش چوبی دقت کرد و نوع درجه ی یک آن را انتخاب نمود یا از کف پوش های سرامیکی، سنگ فرش یا آجر کفپوش برای این کار استفاده کرد. برای مناطق شمال کشور که از رطوبت بالایی برخوردارند بهتر است از کاشی هایی که سطح سیقلی ندارند برای حیاط استفاده شود زیرا سطوح صاف در اثر رطوبت خیس و لغزنده خواهند شد. سنگ فرش بتنی را می توان یک نمونه ی خوب و مقاوم در برابر رطوبت نام برد.

انتخاب کف پوش مناسب برای زیبا سازی و ماندگاری ویلا مهم است و با توجه به شرایط محیطی و نوع کاربرد باید دست به انتخاب مناسب زد. اگر قصد خرید ویلا در کلارآباد را داشته باشید بهتر است مصالحی متناسب با آب و هوای مرطوب شمال را انتخاب نمایید تا بتوانید از هزینه ای ثانویه برای نگهداری و ترمیم بنا پیشگیری کنید.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه