استفاده از اوراق مسکن برای خرید ویلا در نوشهر

امروزه کمتر کسی است که با وام مسکن برای خرید ویلا در شمال و یا خرید آپارتمان آشنایی نداشته باشد. وام مسکن خود دو نوع می باشد. یکی از آن ها وام اوراق می باشد که در این مقاله به بیان شرایط و ویژگی های این وام می پردازیم.
وقتی می خواهید با استفاده از سپرده اقدام به دریافت مسکن کنید، لازم است یکسال در بانک سپرده گذاری کنید. زمانی پیش می آید که به شدت نیاز به وام مسکن دارید و سپرده یکساله در بانک ندارید. در این صورت می توانید با خرید اوراق صاحب وام مسکن شوید. در واقع در این روش شما می توانید نوبت امتیاز وام کسانی را که در بانک سپرده گذاری یکساله کرده اند، با خریداری این اوراق دریافت نمایید. چنین اوراقی تا دوسال قابل استفاده می باشد و تا دوسال فرصت دارید از روی آن وام دریافت نمایید. بعد از دوسال بی اعتبار خواهد شد.

 

 

مراحل دریافت وام اوراق مسکن
چنانچه به دنبال اخذ وام با استفاده از اوراق مسکن هستید، باید مراحل زیر را بگذرانید. همچنین باید به نکته توجه داشته باشید که در این مراحل شما با کارگزاری بورس هم سروکار خواهید داشت.
1-مدارک: در مرحله نخست باید مدارک شناسایی خود، اعم از کارت ملی، شناسنامه، شماره حساب بانکی (بجز بانک مسکن) را به همراه داشته باشید.
2-اخذ کد معاملاتی: این کد را باید از یک کارگزار بورس بگیرید. شما می توانید با مراجعه به بانک مسکن و ارتباط بانک مسکن با کارگزار بورس، این کد را دریافت کنید که معمولا پروسه ای طولانی دارد. همچنین با مراجعه مستقیم به کارگزاری هایی که مجوز فرابورس دارند، می توانید برای اخذ کد معاملاتی اقدام نمایید.
3-مراجه با وبسایت فرابورس برای مشاهده اوراق مسکن: شما می توانید با مراجعه به وبسایت www.ifb.ir ، از قسمت منو دیده بان بازار را انتخاب کنید. در این قسمت فقط گزینه تسهیلات مسکن باید دارای تیک باشد. اوراق انتشاری توسط بانک مسکن از این طریق می توانید ببینید.

 

4-خرید اوراق از طریق سفارش به کارگزاری: پس از بررسی قیمت اوراق، می توانید تصمیم بگیرید کدام اوراق با چه قیمت را می خواهید. هرچه مدت کمتری به انقضای این اوراق مانده باشد، می توانید آن را با قیمت پایین تری دریافت نمایید. مثلا قیمت اوراق خرداد 97 نسبت به اوراق خرداد 98 پایین تر است. پس از ثبت سفارش اوراق انتخابی با تعداد مد نظر، معمولا باید 72 ساعت صبر کنید تا اوراق را بصورت نهایی دریافت کنید.
5-مراجعه به بانک مسکن: برگه دریافتی از کارگزاری را به بانک مسکن تحویل دهید.
6-مراجعه به دفترخانه: برای امضای قرارداد نهایی، در یک روز مشخص، خریدار و فروشنده به همراه نماینده ای از طرف بانک به دفترخانه مراجعه می کنند و وام اوراق مسکن را در اختیار مالک قرار می دهند.

 

روشی که در بالا به بررسی آن پرداختیم، یکی از روش های دریافت وام برای خرید ویلا در نوشهر می باشد که شما در مدت زمان کوتاهی می توانید این وام را دریافت کنید.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه