اقتصاد مردم مازندران

استان مازندران یکی از قطب های گردشگری کشور می باشد که به دلیل دارا بودن آب و هوای مطبوع، وجود جنگل و ساحل، وجود امکانات رفاهی و … اغلب افراد این استان را برای خرید ویلا در شمال انتخاب می کنند تا چند روزی را برای استراحت در آن بگذرانند. اقتصاد مردم مازندران بر پایه کشاورزی، دامپروری، پرورش و صید ماهی، پرورش زنبور عسل و … استوار است. از مهم ترین محصولات کشاورزی این استان می توان به برنج اشاره کرد که شهرت جهانی دارد و عطر و مزه بی نظیر آن باعث شده هرساله افراد برای خرید برنج به این استان سفر کنند. امروزه تعداد زیادی از افراد با خرید ویلا در شمال، قسمتی زمین کشاورزی نیز خریداری می کنند تا بتوانند برنج سالیانه خود را اینگونه تامین کنند.

 

 

 

کاشت مرکبات در استان مازندران سبب شده این استان منبع اصلی مرکبات کشور باشد. با خرید ویلا در نوشهر یا سایر شهرهای استان مازندران و سپس کاشت نهال مرکبات نظیر پرتقال، نارنگی، لیمو و … در حیاط آن، می توانید خودتان از این محصولات به طور مستقیم بهره برداری کنید.

 

 

 

صید ماهی از دیگر منابع اقتصادی گیلان می باشد. صید ماهی هر ساله از اواسط مهرماه آغاز می شود و تا میانه‌های فروردین ادامه دارد. بیشترین آمار صید مربوط به ماهی سفید، کفال، کپور، آمور و کولمه می‌باشد. مازندران با دارا بودن ۴۲۰۰ صیاد و ۵۴ شرکت صید و صیادی بیشترین سهم صید در استان‌های شمالی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

 

 

 

استان مازندران رتبه پنجم تولید عسل در کشور را دارد. به دلیل وجود مزارع کلزا و باغ‌های مرکبات، جنگل‎های میان بند و مراتع ییلاقی در این استان، زنبورداران می تواند در چند مرحله از گل ‎های موجود برای تولید عسل استفاده کنند.

 

گردشگری از دیگر منابع اقتصادی استان مازندران می باشد. هرساله بیش از 6 میلیون نفر گردشگر به این استان سفر می کنند و از زیبایی های این مناطق بهره می برند و گامی در پیشبرد اقتصادی و گردشگری این استان بر می دارند. شما می توانید ضمن سفر به استان مازندران و دیدن مناظر بکر و زیبای این منطقه، از بازارهای محلی نیز بازدید کنید. در این بازارها محصولات دامی و کشاورزی به صورت طبیعی و مستقیم عرضه می شوند که می تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه