انتخاب پنجره ی برای ویلای شمال

وجود رشته کوه البرز و دریا در کنار هم باعث شده تا شمال کشور به منطقه ای سرسبز و مرطوب تبدیل شود، هر چند این سرسبزی برای هر بیننده ای روح نواز است و آرامش را به ارمغان می آورد اما رطوبت حاصل از آن، محدودیت هایی را به همراه دارد که یکی از این محدودیت ها در انتخاب نوع مصالح برای ساخت ویلا در شمال می باشد. در این مقاله می خواهیم درباره ی انتخاب نوع پنجره هایی که می توانیم برای ساخت ویلا در نوشهر از آن استفاده کنیم صحبت نمایم.

 

 

 

هنگام ساخت و ساز در شمال انتخاب مصالح مناسب یک نکته ی کلیدی است زیرا شمال کشور به خاطر آب و هوای مرطوب هر نوع مصالحی را نمی پذیرد و باید مصالحی را انتخاب کنیم که متناسب با این نوع آب و هوا باشد. پنجره ها یکی از مصالحی است که باید در انتخاب آن برای این شرایط دقت کافی به خرج داد. پنجره ها در انواع مختلف آهنی، آلومینیومی و دوجداره طراحی شده است که در این میان پنجره ی آهنی برای استفاده در ساخت ویلا در شمال مناسب نمی باشد زیرا در مجاورت هوای مرطوب زودتر دچار پوسیدگی و فرسایش می شود.

علاوه بر نوع مصالح، باید به اندازه و نحوه ی قرار گیری پنجره نیز توجه کرد. اندازه ی پنجره باید به گونه ای باشد که باعث تهویه ی مناسب هوای خانه شود و به جریان متبوع و تعادل هوا در منزل کمک نماید، همچنین باید پنجره ها را با توجه به جهت وزش باد تنظیم نمود و جایگذاری مناسبی برای آن در نظر گرفت.

 

 

 

 

یکی از نکات مهم برای انتخاب پنجره، امنیت آن می باشد که پنجره های دوجداره در این میان پیشگام هستند. پنجره های Upvc با استفاده از پروفیل، شیشه، یراق و دستگیره ساخته می شوند و تحت عنوان پنجره های ضد سرقت شناخته می شوند که در ادامه به اختصار هر کدام تشریح شده اند.

شیشه: شیشه های دوجداره دارای دو نوع به نام شیشه دوجداره لمینت شده و شیشه ی ویگارد است که نوع دوم علاوه بر ضد سرقت بودن ضد گلوله نیز محسوب می شود.

یراق: پنجره ی دو جداره Upvc دارای دو نوع پروفیل، به نام پروفیل بازشو و پروفیل فریم هستند که این دو پروفیل را یراق کنار هم نگه می دارد. یراق ها باید در برابر فشار مقاوم باشند و شانس دسترسی سارقان را به صفر برسانند.

دستگیره: در پنجره های Upvc اغلب از کلید استفاده می شود و این مسئله موجب بالا رفتن امنیت آن می شود.

پروفیل: آنچه که شیشه، یراق و دستگیره را کنار هم نگه می دارد پروفیل نام دارد. پروفیل دارای استاندارد جهانی است و هر چه این استاندارد بیشتر رعایت شود نتیجه ی کار بهتر خواهد شد. استفاده از گالوانیزه موجب ایمن و مطمئن شدن پروفیل خواهد شد.

 

 

استفاده از پنجره های آلومینیوم برای آنکه رسانای گرما هستند مناسب نمی باشد هر چند راه هایی از جمله استفاده از Thermal break برای این امر در نظر گرفته شده است اما این راه حل نیز مناسب نیست زیرا موجب افزایش هزینه و آسیب به یکپارچگی فریم می شود.
پنجره های Upvc به لحاظ کیفیت از پنجره های آلومینیومی بهتر هستند اما گران تر نیز می باشند. همچنین پنجره های Upvc به دلیل اینکه از پلاستیک ساخته شده اند در برابر زنگ زدگی مقاومند و سازگار با محیط زیست نیز می باشند.نقطه ی مشترک این دو پنجره این است که هر دو نوع این پنجره در برابر آتش سوزی مقاوم هستند.

 

انتخاب مصالح مناسب برای ساخت ویلا منجر به افزایش عمر مفید بنا شده و منجر به کاهش هزینه های ثانویه می شود. استفاده از پنجره های Upvc به دلیل عایق بودن در برابر صدا و حرارت، سازگاری با محیط زیست و استحکام و پایداری که دارند مناسب تر از سایر انواع پنجره برای ساخت ویلا در کلارآباد می باشند. اگر قصد خرید ویلا در شمال دارید باید دقت نمایید که ویلایی را انتخاب کنید که از مصالح مناسب برای ساخت استفاده کرده باشد. بیشتر ویلاهای نوسازی که در شهرهای ساخته می شوند از پنجره های Upvc استفاده می کنند. هنگام خرید ویلا در کلارآباد و خرید ویلا در متل قو باید به نکات یاد شده دقت کنید و ویلاهایی را انتخاب نمایید که از مصالح متناسب با آب و هوای مرطوب شمال استفاده کرده باشند.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه