انواع کاربری زمین در کلارآباد

در حال حاضر خرید زمین در شمال و در شهری رو به رشد مانند کلارآباد یکی از شیوه های سرمایه گذاری می باشد. بسیاری از افراد دیگر که قصد خرید ویلا در کلارآباد ندارند، ترجیح می دهند با خرید زمین در کلارآباد، علاوه بر سرمایه گذاری، ویلایی مطابق با سلیقه خود بنا کنند. شما برای خرید زمین در کلارآباد، نیازمند داشتن اطلاعات کافی درباره منطقه ای که زمین در آن قرار دارد، نوع کاربری زمین و دیگر اطلاعات مربوط به خرید زمین در شمال می باشید. چرا که در شرایط کنونی اگر بی گدار به آب بزنید، دچار ضرر و زیان جبران ناپذیری خواهید شد. در ادامه به بررسی کاربری های مختلف زمین خواهیم پرداخت.

 

 

طرح کاربری زمین نشان دهنده الگوهای استفاده از زمین در آینده می باشد که در هر شهر و منطقه ای وجود دارد. این طرح ها شامل انواع مختلف کاربری های شهری (مسکونی، صنعتی، تجاری) و کاربری های عمومی (آموزشی، بهداشتی، تفریحی، اداری) می باشد. همچنین در این طرح تراکم استفاده های مختلف از زمین نیز دارای اهمیت می باشد. معمولا هر گزارش از کاربری زمین، با یک نقشه اصلی و چند نقشه توضیحی همراه است. طرح های شبکه ارتباطی و حمل و نقل، طرح تاسیسات و تجهیزات زیربنایی، طرح خدمات عمومی شهر، طرح حفاظت از محیط زیست و … بر اساس طرح کاربری زمین شکل می گیرند. این طرح برای هر شهر متفاوت و به عنوان طرح و نقشه پایه برای ساختمان سازی است. در واقع در طرح کاربری زمین، مکان هر یک از فعالیت ها و عملکرد های شهری مشخص می شود. در واقع با استفاده از این طرح چارچوبی ساخته می شود که مکان و ظرفیت عملکردهای مختلف شهری مشخص می شود. در ادامه با برخی از مهم ترین انواع کاربری زمین آشنا خواهیم شد.

 

 

کاربری مسکونی: این نوع کاربری با برای ساخت ویلا، آپارتمان و منزل مسکونی می باشد.در واقع برای زمینی صدق می کند که در آن بنا برای سکونت ساخته می شود و یا این پتانسیل را دارد که در آینده بنای مسکونی در آن ساخته شود. بیشتر افرادی که قصد خرید زمین در شمال را دارند، به دنبال زمین هایی با کاربری مسکونی می باشند.

کاربری کشاورزی: این زمین ها همانطور که از نامش پیداست، با هدف انجام امور کشاورزی خریداری می شوند. زمین های با کاربری کشاورزی خود به دو دسته تقسیم می شوند؛ زمین زراعی و باغ. زمین های زراعی برای کاشت محصولاتی مانند سبزیجات، صیفی جات، گندم، برنج و چیزهایی از این قبیل می باشد. این نوع زمین ها بیشتر در روستاها و شهرهایی که قبلا روستا بوده اند و بعدا تبدیل به شهر شده اند، دید می شود. در حالی که باغ به زمین گفته می شود که در آن درخت (معمولا درخت میوه) کاشته می شود. گاهی واژه مشجر (دارای درخت) نیز برای آن به کار برده می شود.

کاربری تجاری: این زمین ها معمولا در بر خیابان اصلی قرار دارند و برای فعالیت های تجاری داخلی مانند رستوران، انواع مغازه ها و فروشگاه ها، دفاتر خدماتی و … مناسب می باشند. البته باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که دارا بودن مجوز تجاری برای هر یک از این املاک، کاربری تجاری آنها را تعیین می کند و ما نمی توانیم به واسطه وجود این دفاتر و مراکز آن را ملک تجاری بنامیم.

 

 

کاربری صنعتی: زمین هایی با کاربری صنعتی معمولا در اطراف شهر و در شهرک های صنعتی وجود دارند. شما با خرید زمین صنعتی در کلارآباد، می توانید مجوز انواع کارخانه ها، تولیدی ها، انبارها، کارگاه ها و … را اخذ کنید.

کاربری ورزشی: زمین های با کاربری ورزشی  برای احداث سالن های سرپوشیده بازی، استادیوم، استخر رو باز و مسقف، باشگاه و سالن ورزشی و … مناسب می باشند.

کاربری معدنی: هنگامی که پس از خرید زمین در کلارآباد یا هرجای دیگر متوجه مواد ارزشمندی مانند سنگ قیمتی، سنگ ساختمانی، فلز و … در زمین خود شدید، می توانید مجوز لازم برای ثبت زمین خود به عنوان معدن را دریافت کنید تا ملک به عنوان معدن ثبت شود. بدین ترتیب شما اجازه برداشت از آن را خواهید داشت. در غیر این صورت هرگونه برداشت از این منابع غیر قانونی محسوب می شود.

برای خرید زمین در کلارآباد، متل قو، نمک آبرود، نوشهر، چمستان و … می توانید با گروه مشاورین املاک شمینا تماس بگیرید و راهنمایی های لازم در این زمینه را دریافت کنید.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه