خشک سالی عامل تاثیر گذار بر روی خرید ویلا در شمال

در سال های اخیر هشدارهای زیادی در رابطه با بحران کمبود آب و خشکسالی در ایران می شنویم. این مسئله به قدری مهم و حیاطی می باشد که بسیاری از افراد برای این که از این بحران جان سالم به در ببرند، اقدام به خرید ویلا در شمال و مهاجرت به شهرهای شمالی کرده اند چرا که همه ما می دانیم آب لازمه حیات و زندگی می باشد.

 

 

کشور ما جز کشورهای نیمه خشک محسوب می شود. در سال های اخیر افت شدید سطح آب در برخی مناطق باعث شد که کشورمان از حالت نیمه خشک به خشک تغییر کند. همین مسئله باعث شده امروزه بسیاری از افراد که در شهرهای بزرگ مانند تهران زندگی می کنند و از امکانات رفاهی فراوانی و گسترده ای برخوردارند، به شهرهای پر آب مانند شهرهای شمالی مهاجرت کنند و اقدام به خرید ویلا در کلارآباد و یا خرید ویلا در متل قو و یا سایر شهرها کنند تا زندگی راحت تری به لحاظ کمبود آب داشته باشند. چرا شهرهای شمالی نظیر نوشهر، رویان، متل قو و … سالانه بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص می دهد و دارای آب و هوای معتدل و مرطوب می باشند.

 

علاوه بر کمبود بارش در شهرهای بزرگ همچون تهران، اصفهان و … ، عدم آگاهی در مورد مصرف صحیح و بهینه آب باعث شده بر بحران کم آبی و خشکسالی در سال های اخیر افزوده شود. به عنوان مثال در کارواش ها برای شستشوی ماشین از آب تصفیه شده استفاده می شود و یا در حمام سرعت آب را کنترل نمی کنند. مصرف صحیح آب می تواند بحران کمبود آب را کاهش دهد.

 

با توجه به مطالب فوق، راه حل کاهش بحران، مصرف صحیح آب می باشد. چرا که با مهاجرت به شهرهای شمالی و با مصرف نادرست، آب این منطقه را مورد خطر قرار می دهیم که باعث به وجود آمدن مشکلات دیگر خواهد شد. بنابراین تاثیر خشکسالی بر مهاجرت افراد به شمال کشور می تواند رفته رفته جمعیت شهرهای شمالی را افزایش دهد و نظم این مناطق را بر هم ریزد.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه