دریافت سند شش دانگ با استفاده از سند شورایی

سند در لغت به معنای قابل استناد بودن است. سند شورایی به سندی اطلاق می شود که در روستاها یا شهرهای کوچک تنظیم شود و در شمار اسناد عادی قرار می گیرد، البته عادی بودن به این معنا نیست که سند شورایی فاقد اعتبار است بلکه یعنی همانند یک سند شش دانگ دارای ارزش نیست. سند شورایی بین چند فرد قابل اعتماد تنظیم می شود و سپس توسط شورای محلی نیز مهر و امضا می شود. برای افزودن به ارزش سند عادی و تبدیل آن به یک سند رسمی اداره ی ثبت باید آن را تایید کند. از معایب دیگر سند شورایی این است که اوقافی بودن ملک و کاربری ملک در سند شورایی قابل تشخیص نمی باشد که برای حل مشکل اول باید از دهیاری یا اداره ی اوقاف استعلام گرفته شود و کاربری زمین را می توان با نقشه ی GIS و طرح هادی روستایی مشخص کرد. شما برای خرید ویلا در متل قو ممکن است با چنین سندهای نیز مواجه شوید.

 

 

 

سند شش دانگ یا سند قطعی به سندی اطلاق می شود که از شش جهت شرق، غرب، شمال، جنوب، بالا و پایین متعلق به یک فرد باشد. از آنجایی که این سند توسط اداره ی کل اسناد، مهر و تایید می شود معتبر و قابل استناد است، و به راحتی می توان صحت و سقم آن را با استعلام از دفاتر رسمی بررسی کرد، این درحالی است که این مسئله درباره ی اسناد شورایی قابل بررسی نیست.

 

سند تک برگ سندی مستند است که در مواقع ضروری می توان بدان تکیه کرد. از ویژگی های سند تک برگ این است که از نوع کاغذ و جوهر خاص برای ثبت اطلاعات در سند تک برگ استفاده می شود و همین مسئله موجب بالا رفتن امنیت و غیر قابل جعل بودن آن شده است. هر بار که ملک به شخص دیگری منتقل می شود باید سند مجددا تنظیم شود. بهتر است که اگر اقدام به خرید ویلا در نوشهر می کنید برای ویلای خود سند تک برگ تهیه نمایید یا ویلایی را بخرید که سند تک برگ دارد.

 

تبدیل سند شورایی به سند تک برگ

برای تهیه ی سند تک برگ باید مدارک هویتی خریدار و فروشنده، سند شورایی که به تایید دهیار یا شورای روستا رسیده باشد و همچنین سند مالکیت اگر که مالک ملک باشید، را همراه داشت. سپس باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و فرم های مربوط را پر و هزینه های لازم را پرداخت کنید، همچنین از سند نیز باید استعلام گرفته، تا اطمینان حاصل شود این ملک قبلا توسط شخص دیگری فروخته نشده است، که این کار نیازمند زمان دو روزه می باشد.

 

برای انتقال سند هنگام فروش ویلا در شمال باید بدهی های آن تصفیه شده باشد، چنانچه ملک دارای پایان کار از شهرداری باشد یعنی تمام مالیات و عوارض آن پرداخت شده است. بخشی از فرآیند نقل و انتقال در دفتر اسناد انجام می شود و آنها مدارک لازم را در اختیار اداره ی ثبت قرار می دهند و همچنین شما باید سند خود را نیز به اداره ی ثبت ببرید و سند جدید را دریافت نمایید.

 

سند شورایی با تمام معایبی که دارد مزایایی نیز دارد از جمله اینکه برای خرید و فروش ویلا در شمال نیازمند هزینه هایی که در انتقال سند رسمی تحمیل می شود، نیست؛ ولی در سند تک برگ شما می توانید بدون دغدغه اقدام به خرید یا فروش ویلا در شمال کنید.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه