راهکارهای جلوگیری از مشکلات حقوقی هنگام خرید ویلا در نوشهر

خرید ویلا در شمال و یا خرید زمین در شمال یک سرمایه گذاری مهم و ارزشمند تلقی می شود که امروزه افراد زیادی جذب آن شده اند. شهر نوشهر یک از شهرهای استان مازندران می باشد که هرساله افراد زیادی در آن ویلا خریداری می کنند. برای اینکه هنگام خرید ویلا در نوشهر دچار مشکل و دردسر نشوید، لازم است با مسائل حقوقی مربوط به خرید و فروش ویلا در نوشهر آشنایی داشته باشید. ممکن است به گوشتان خورده باشد افرادی که ملکی را خریداری می کنند و بعد از آن با مشکلاتی همچون جعلی بودن سند، فروش یک ویلا به چند نفر و … مواجه می شوند. در این مقاله سعی کرده ایم چند راهکار برای جلوگیری از بروز مشکلات این چنینی ارائه دهیم تا بعد از خرید ویلا در نوشهر دچار ضرر و زیان نشوید.

 

 

نقش کاربری زمین در معامله: فرض کنید اقدام به خرید ویلا در نوشهر کرده اید و بعد از خرید متوجه می شوید کاربری زمینی که ویلا در آن ساخته شده است، غیر مسکونی می باشد. خرید ویلاهایی که کاربری غیر مسکونی دارند، در آینده برایتان دردسر ساز خواهد شد. زمین هایی که کاربری تجاری، کشاورزی، باغی و … دارند، ساخت ویلای و ساختمان مسکونی در آن غیر مجاز است. معمولا فروشندگان این ویلاها، سعی می کنند ویلا را با قیمت پایین تری به فروش برسانند تا مشتری را وسوسه کنند. شما برای اطمینان از نوع کاربری زمینی که ویلا در آن قرار گرفته، می توانید از مراجع معتبر استعلام بگیرید و یا اینکه از افراد بومی منطقه پرس و جو کنید.

 

 

توجه به شروط قرارداد: قرارداد امری اعتباری می باشد که هنگام خرید و فروش ملک ممکن است شروطی بر اساس اراده و خواست طرفین ایجاد شود. طرفین قرارداد خواسته و شرایط خود را در قالب شرط ضمن عقد بیان می کنند. این قرارداد و شروط به امضای طرفین معامله می رسد و در صورت محقق نشدن آن، هر کدام از طرفین می توانند معامله را فسخ کنند. برای فسخ معامله نیز تاریخی در قرارداد قید می شود و فسخ آن بعد از آن تاریخ امکان پذیر نمی باشد.

 

 

بررسی مالکیت فروشنده: مهم ترین نکته ی حقوقی برای خرید ویلا در نوشهر، بحث مالکیت فروشنده ویلا می باشد. به طور کلی باید از مالکیت فروشنده اطمینان حاصل نمایید. چرا که شما برای خرید ویلا در نوشهر هزینه زیادی را پرداخت می کنید و تمام سرمایه در دستتان را برای این کار می گذارید. برای این کار شما می توانید اسناد رسمی و مدارک هویتی خریدار را بررسی کنید. مشخصات درج شده در سند رسمی و مبایعه نامه ارائه شده از سوی فروشنده را با مدارک هویتی او مطابقت دهید و از صحت و سلامت این مدارک اطمینان حاصل نمایید.

بررسی مشخصات درج شده در سند با مشخصات واقعی ویلا، از دیگر موارد مهمی است که هنگام بررسی مدارک باید به آن توجه داشته باشید. سهل انگاری و بی توجهی به این موضوع می تواند مشکلات حقوقی زیادی را برای شما به وجود بیاورد. از جمله مهم ترین مواردی که در این مرحله باید مورد بررسی قرار گیرد، تطبیق نشانی ویلا، پلاک ثبتی، کد پستی، حدود اربعه و … می باشد. شما می توانید استعلام این موارد را از طریق مراجع ذیربط نیز انجام دهید.

 

 

آزاد بودن سند ویلا: ملکی که شما خریداری می کنید نباید سند آن در گرو و رهن بانک یا سازمان دیگر باشد و اصطلاحا باید سند ویلا آزاد باشد. چنانچه سند ویلا در گروه بانک یا شخصی باشد، فروش ویلا فقط با رضایت رهن گیرنده امکان پذیر می باشد.

 

 

خریدار باید راه های دسترسی، وضعیت ظاهری ویلا، پارکینگ، انشعابات آب برق گاز و دیگر موارد این چنینی را نیز مورد بررسی قرار دهد. همچنین نکات مهم هنگام قرارداد عادی و یا رسمی را نیز مد نظر قرار دهید. قراردادهای رسمی معمولا در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم می شود و از اعتبار بالایی نیز برخوردار است. قرارداد عادی در بنگاه های مشاور املاک انجام می شود.

موارد فوق، نکاتی بسیار مهم و طلایی برای خرید ویلا در شمال و شهر نوشهر می باشد که خریداران برای جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی و دردسرهای آن باید به آن توجه کنند. گروه مشاورین املاک شمینا با تجربه چندین ساله در حوزه خرید و فروش ویلا و زمین در نوشهر، چمستان، متل قو، کلارآباد، نمک آبرود و … می تواند راهنمای مورد اعتمادی برای شما خریداران محترم باشد. شما می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه