سونا و جکوزی در ویلا

یکی از مواردی که هنگام خرید ویلا در نمک آبرود و خرید ویلا در متل قو بدان توجه زیادی شده و جزو امکانات فروش ویلا در شمال دیده می شود، امکاناتی نظیر استخر، سونا و جکوزی در ویلاها می باشد. در ادامه می خواهیم به بررسی مزایای و معایب این امکانات بپردازیم.
سونا به سه دسته ی سونای خشک، سونای بخار و جکوزی یا حوضچه ی آب داغ تقسیم بندی می شود. وجود سونا در ویلا، محیط امن و خصوصی برای شما و خانواده تان فراهم می کند، و شما می توانید علاوه بر کاهش وزن برای دفع سموم بدن نیز از این فضا استفاده کنید، همچنین وجود سونا در ویلا می تواند روی آرامش روحی و روانی شما نیز تاثیر مثبت بگذارد.

 

 

 

مهمترین مصالحی که برای ساخت سنا مورد استفاده قرار می گیرد چوب است. در ساخت سونا و جکوزی از چوب درختان سرو، سکویا و صنوبر استفاده می شود. چوب کاج به خاطر توزیع یکنواخت گرما، انتقال حرارت زیاد و عطر و بوی آرامش بخشی که در فضا ایجاد می کند، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
به خاطر هوای مرطوبی که در سونا ایجاد می شود باید از موادی عایق در برابر گرما و رطوبت عایق استفاده شود تا مانع هدر رفت انرژی شد.
گرمکن سونا که در کف یا دیواره نصب می شود نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و اگر از گرمکن سونای بی کیفیت استفاده کنیم عملا اتاق سنای بدون استفاده خواهیم داشت. دو نوع گرمکن سونا سنگی و مادون قرمز موجود می باشد که اولی نوع عادی و معمول و دمی وضع کیفی بهتری دارد.

 

ارتفاع معمول برای سونا و جکوزی

ارتفاع سونا و جکوزی را باید به گونه ای در نظر گرفت که توزیع گرما در آن یکنواخت باشد و ارتفاعی که معمولا برای آن در نظر گرفته می شود 2.13 متر می باشد.

 

برای جلوگیری از برخورد افراد با گرمکن سونا، برای آن یک محافظ در نظر می گیرند.
وجود همزمان رطوبت و جریان الکتریسیته در سونا موجب شده تا اقداماتی صورت گیرد که از حوادث احتمالی مرتبط با برق پیشگیری شود، برای این منظور تابلو برق اصلی را در جای خشک نصب می کنند و در صورت قرار گیری سونا در محیط مرطوب، باید از رله عیب یاب اتصال به زمین استفاده شود.
همچنین درب خروجی سونا و جکوزی باید به سادگی باز و بسته شوند تا در صورت بروز اتفاق خطرناک خروج از آن میسر باشد.
همچنین نگهداری از سونا یکی دیگر از مواردی است که باید در ویلای شمال خود بدان توجه کنید.
استفاده از سونا ، جکوزی و استخر در ویلاهای شمال بسیار مورد توجه خریداران ویلا قرار گرفته است، استفاده از این امکانات به لوکس شدن ویلای شمال کمک خواهد کرد و ویلای شما را خاص تر می کند.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه