سیستم گرمایشی و سرمایشی برای ویلای شمال

در سال های اخیر، سیستم گرمایشی از کف و سیستم سرمایشی از سقف در اکثر ویلاهایی که در شمال ساخته می شوند، متداول شده است. دلیل این گسترش روز افزون، صرفه جویی در مصرف انرژی و بهینه سازی مصرف می باشد. چرا که در این روش گرما و سرما به صورت یکسان در تمامی فضا و کف ویلا توزیع می شود و همچنین مشکلاتی نظیر گرفتگی و پوسیدگی لوله ها، سیاه شدن دیوارها و … وجود ندارد.

 

 

 

 

هنگام خرید ویلا در متل قو یا خرید ویلا در نمک آبرود باید به این نکته توجه کنیم که آب و هوای این مناطق دارای رطوبت است. با توجه به این موضوع باید هنگام ساخت ویلا از سیستم های گرمایشی و سرمایشی استفاده شود که رطوبت داخل ویلا را در حد نرمال نگه دارد و هم رطوبت موجود در فضای داخلی ویلا را کاهش دهد.

 

 

 

به طور کلی سه روش گرمایش از کف وجود دارد. 1- گرمایش با هوای گرم 2- گرمایش با جریان الکتریسیته 3-گرمایش با آب گرم.

گرمایش با هوای گرم چندان متداول نیست چرا که هوا نمی تواند گرمای زیادی را در خود نگه دارد. گرمایش با جریان الکتریسیته زمانی مناسب است که قیمت انرژی الکتریکی کم باشد. بنابراین در مقایسه با دو روش فوق سیستم گرمایش با آب گرم مقرون به صرفه تر می باشد. به این خاطر در سال های اخیر مورد توجه سازندگان و خریداران ویلا در شمال قرار گرفته است. در روش سرمایش از سقف، درون سقف لوله هایی کار گذاشته شده است که آب سرد درون آن جریان دارد. روش سرمایش از سقف به دو طریق تشعشع و جابجایی، گرمای محیط را جذب کرده و براحتی دمای محیط را کاهش می دهد.

 

 

همچنین می توانید از سایر روش ها برای گرم کردن و یا خنک کردن داخل ویلا استفاده کنید که در این موارد نیز باید به نکاتی توجه داشت. باید سیستمی را خریداری کنید که دارای هزینه های جاری کمتری باشد. یکی از هزینه های جاری، تعویض مداوم فیلتر می باشد. علاوه بر این باید سیستمی را انتخاب کنید که مصرف انرژی چندان بالایی ندارند و یا به گونه ای نباشد که هزینه تعمیر آن در آینده بالا باشد. همچنین دستگاه ها نباید سر و صدای زیادی داشته باشند چرا که آرامش را از شما سلب می کنند.

 

 

با توجه به نکات گفته شده، کولر های آبی گزینه مناسبی برای ویلاهای شمال نیستند چرا که رطوبت را تشدید می کند. استفاده از اسپیلت برای ویلاهای بزرگ، برق زیادی مصرف می کند و باعث می شود هزینه جاری افزایش یابد. در این صورت چیلر و فن کوئل هم می تواند انتخاب مناسبی برای ویلای شمال شما باشد. چیلر رطوبت محیط را کاهش می دهد و صدای کمتری دارد. می توانید در هر قسمت از ویلا یک فن کویل قرار دهید و به صورت مستقل دمای آن قسمت را تغییر دهید و یا تهویه آن قسمت را خاموش کنید بدون اینکه در کار سیستم تهویه سایر قسمت های ویلا اختلال ایجاد شود. اغلب چیلر به عنوان وسیله سرمایشی شناخته شده است اما می توان با اضافه کردن بویلرها، آن را به یک سیستم گرمایشی نیز تبدیل کرد.

 

بنابراین هنگام خرید ویلا در شمال باید به سیستم گرمایشی و سرمایشی ویلا توجه کافی کرد تا در فصول سرد و گرم سال دچار مشکل نشوند.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه