صفر تا صد ساخت ویلا

آب و هوای مناسب شمال کشور موجب جلب توجه گرشگران و در نتیجه افزایش سرمایه گذاری در شمال کشور شده است. یکی از این سرمایه گذاری ها در غالب خرید و فروش ویلا در متل قو ، خرید ویلا در کلارآباد و سایر شهرهای شمالی می باشد. ساخت ویلا در شمال یک جنبه ی دیگر سرمایه گذاری در شمال می باشد. در این مقاله قصد داریم تا مراحل ساخت ویلا در شمال را بیان نماییم و اصولی را که باید برای ساخت ویلا در نظر بگیرید را یاد آور شویم.

 

 

 

بازدید از زمین: در ابتدا شما باید زمینی که در آن قصد ساخت ویلا دارید را به لحاظ کیفیت خاک زمین، فاصله ی زمین تا معابر، خیابان و پل و … بررسی کنید.

 

نقشه برداری: در انتخاب نقشه باید وسواس به خرج دهید و نقشه ای درجه ی یک تهیه نمایید. نقشه، محل ستون ها و جای دقیق پی را روی زمین مشخص می کند و برای پیاده سازی نقشه برای پروژه های کوچک از گچ، متر و.. استفاده می شود و برای پروژه های بزرگ با ابزارهای پیشرفته تری همچون دوربین، نقشه برداری قابل انجام است.

 

دریافت پروانه ی ساخت: برای دریافت پروانه ساخت ویلا باید از شهرداری جواز ساخت را دریافت نمایید. برای دریافت پروانه ساخت ویلا باید مدارک هویتی، سند زمین، اسناد مالکیت و مهندس ناظر داشته باشید و سپس شهرداری با بررسی مدارک و قواعد و قوانین ساخت، اقدام به صدور مجوز ساخت می کند.

 

گود برداری: پس از دریافت مجوز ساخت ویلا باید اقدام به پی کنی و مقاوم سازی نمایید. در گود برداری، فونداسیون را اجرا می کنند و پس از آن مقاوم سازی در دستور کار قرار می گیرد و مهندس سازه بر این بخش نظارت می کند. در انتها نیز کار بتن ریزی انجام می شود تا آرماتوربندی انجام شود.

 

آرماتوربندی: هر چه تعداد طبقات ویلا بیشتر باشد در آرماتوربندی نیز باید از میلگردهای قطورتر استفاده شود و مهم است که در این بخش شما از پیمانکاران متخصص استفاده کنید. پس از پایان آرماتور بندی باید برای بتن ریزی قالب گذاری کنید که استفاده از قالب های چوبی و فلزی مرسوم تر است. قالب ها با استفاده از بتن پر می شوند و حباب هوا نیز در بتن ها باید از بین بروند.

 

پیاده سازی اسکلت ساختمان: شما می توانید در این مرحله از اسکلت فلزی یا اسکلت بتنی استفاده کنید اما استفاده از سازه های فلزی منجر به افزایش سرعت ساخت می شود. بعد از این مرحله نوبت به اجرای سقف می رسد که با استفاده از تیرچه های مستحکم فاصله ی بین آرماتورها را پر می کنند. با اجرای سقف، نوبت دیوار چینی داخلی و خارجی است که برای این مرحله از کار علاوه بر استفاده از بلوک، آجر و سفال می توان از دیوارهای پیش ساخته همچون LFS و CFS نیز استفاده کرد.

 

تاسیسات ساختمانی: شامل لوله کشی برق، گاز و فاضلاب، آسانسور، کف سازی طبقات، چارچوب های درب و پنجره، سیمان کاری، گچ کاری، سیم کشی، تاسیسات مربوط به اطفاء حریق می باشد.

 

دکوراسیون داخلی: دکوراسیون داخلی بخشی بسیار مهم برای جلوه دادن به ویلای شما می باشد و برای انجام بهتر این بخش بهتر است از کمک معماران داخلی بهره مند شوید.
نکاتی که باید برای ساخت ویلا رعایت شود بیان شد، اگر به دنبال سرمایه گذاری در شمال هستید می توانید روی ساخت ویلا در نوشهر حساب کنید. گروه پیمانکاران شمینا با توجه سابقه ی فعالیت خود در ساخت ویلا در شمال می تواند شما را در این امر یاری رساند.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه