قرارداد فروش ویلا در شمال و آشنایی با مبایعه نامه

خرید ویلا در متل قو از زمان انتخاب تا هنگام قرارداد که مهم ترین بخش خرید ویلا در متل قو می باشد، نیاز به زمان و دقت فراوان دارد. هدف اصلی این مقاله آشنایی با بندهای مندرج در قرارداد فروش ویلا در شمال است که به صورت چاپی در مبایعه نامه وجود دارد. قبل از امضاء قرارداد باید از درستی اطلاعات وارد شده در مبایعه نامه اطمینان حاصل کرد.

 

 

 

 

آشنایی با بند های مندرج در مبایعه نامه

 

ماده 1: در ماده اول اطلاعات مربوط به فروشنده آورده می شود. خریدار و فروشنده علاوه بر اطمینان به بنگاه برای احراز هویت طرفین، خود نیز باید هویت فروشنده و خریدار را مشخص کنند. با توجه به عدم استعلام مستقیم از اداره ثبت احوال و وارد کردن دستی توسط متصدی دفتر املاک، مشخصات کد ملی و شماره شناسنامه را به صورت کامل در مبایعه نامه املاک چک کنید تا در آینده به مشکلی بر نخورید.

در برخی موارد خرید یا فروش ویلا در شمال به عهده شخصی است که وکالت خرید و یا وکالت فروش را از طرفین قرارداد دارد، می باشد. در این صورت شخص وکیل باید احراز هویت شود.

 

ماده 2: این قسمت مربوط به اطلاعات ملک یا ویلای مد نظر می باشد که در اینجا خریدار باید بیشتر توجه کند که اطلاعات وارد شده صحیح باشد. در این بند وضعیت عرصه و عیان، حدود اربعه، متراژ و ابعاد دقیق، سال ساخت، مشخصات اصلی سند مانند شماره سند، اشتراکات آب و برق و گاز و … بیان می شود. در این بخش حتما به آدرس دقیق و کد پستی ملک مورد نظر دقت کنید.

 

ماده 3: این ماده مربوط به ثمن معامله می باشد. منظور از ثمن معامله مقدار مبلغی که مورد توافق طرفین قرار گرفته است. در این بند شرایط پرداخت قید می شود و همچنین بهتر است شماره چک های پرداختی در قرارداد قید شود.

 

ماده 4: مربوط به شرایط تنظیم سند می باشد که شامل تاریخ حضور در دفترخانه، تاریخ قرارداد، اطلاعات مربوط به سند که در رهن بانکی است و سایر اطلاعات مربوط به تنظیم سند می باشد.

 

ماده ۵: شرایط تسلیم مورد معامله (تحویل) می باشد. شامل تاریخ تحویل ملک با انشعابات مربوطه می باشد. در صورتی که ملک خریداری شده به هر علتی غیر قابل انتقال به نام خریدار باشد فروشنده باشد، علاوه بر عودت مبلغ پرداختی، خریدار می بایست مبلغ خسارت قید شده در قرارداد را به خریدار بپردازد.

 

ماده۶: آثار قرارداد که شامل 6 بند می باشد.
1-فروشند باید کلیه بدهی های خود به ادارات آب، برق، گاز و … را پرداخت کند.
2-تسویه شهرداری، اداره مالیات و … که بر عهده هر کدام از طرفین می باشد.
3-نوسانات قیمت ملک، هیچ تاثیری بر مبایعه نامه و ثمن ندارد.
4-اختیارات فسخ مبایعه نامه از طرفین اخذ گردیده است.
5-طرفیت معامله باید جریمه مربوط به دیرکرد هر یک از پرداختی ها را بپردازد.
6-قرارداد مبایعه نامه بدون مهر و امضاء صاحب پروانه کسب دارای اعتبار نمی باشد.
7-اصل سند و مدرک شناسایی طرفین را مقابل را ببینید.

 

ماده ۷: فایل متعاملین شامل 6 بند می باشد. این ماده به بیان حق الزحمه مشاور املاک، پرداخت ارزش افزوده 9% توسط خریدار، درست وارد کردن اطلاعات توسط مشاور املاک، نحوه ثبت نام در سامانه پیامکی اتحادیه املاک و نحوه استعلام کد رهگیری می پردازد.

 

توضیحات قرارداد: در توضیحات مواردی رو که طرفین به توافق می رسند و در متن قرارداد نیومده رو ذکر می کنند.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه