قرنیز و کاربرد آن در طراحی داخلی

قرنیز یکی از مصالح ساختمانی است که به صورت نوار در کناره ی دیوار و در قسمت انتهایی نزدیک کفپوش داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. قرنیز از دیرباز در ساختمان مورد استفاده قرار می گرفت و برای جلوگیری از ضربه به دیوار و پیشگیری از نفوذ رطوبت به دیوار از آن استفاده می کردند. قرنیز در جنس های مختلف چوبی ، سنگی، پی وی سی و ام دی اف موجود است. در مناطق شمال کشور که رطوبت جزء حذف ناپذیر آن است قرنیزها می توانند برای محافظت از دیوار گزینه ی مناسبی باشند.

 

 

قرنیز از سطح دیوار برجسته تر است و این مسئله باعث می شود که به عنوان محافظ در برابر ضربه های کمد و مبلمان برای دیوار باشد و از خراش روی آن پیشگیری شود. علاوه بر محافظت، از قرنیزها برای زیبایی دیوارها نیز استفاده می کنند زیرا قرنیزها باعث می شوند که شکست های دیوار بهتر دیده شوند و به فضا بعد می بخشند. قرنیز اگر با رنگ دیوار در تضاد باشد زیبایی بیشتری به فضا می بخشد.

 

برای قرنیز سنگی، از جنس سنگ های تراورتن، مرمر، سنگ های مصنوعی و سرامیک استفاده می شود و بافت نامتقارن و طبیعی سنگ باعث می شود تا زیبایی آن دو چندان شود. قرنیزهای سنگی را در ویلاهای لوکس با طرح های زیبا می توانید مشاهده کنید و اگر جز علاقه مندان به قرنیز های سنگی هستید می توانید هنگام خرید ویلا در نمک آبرود و یا خرید ویلا در متل قو که ویلاهای لوکس را در خود جای داده اند این ویلاها را انتخاب نمایید.

 

قرنیزهای ام دی اف از جنس پلاستیک و کامپوزیت و پلی استر هستند و روکش آن نیز از جنس پی وی سی است که باعث می شود در برابر خط و خش مقاوم باشند. قرنیزهای ام دی اف دارای قطرهای 8 و 16 میلی متر است که برای خانه های با کف پوش سنگ یا سرامیک از قرنیزهای با قطر 8 میلی متر استفاده می شود و برای خانه های با کفپوش لمینت یا پارکت از قرنیز با قطر 16 میلی متر استفاده می کنند.

 

قرنیزهای چوبی از دیرباز مورد توجه بودند و در خانه های ویلایی از این قرنیزها در کنار کف پوش های چوبی بسیار استفاده می شود. قرنیزهای چوبی زیبایی ویلا را دو چندان خواهند کرد اما عیبی که دارند این است که اگر رطوبت محیط بالا باشد ممکن است به این چوب ها آسیب برسد و دچار پوسیدگی شوند. قرنیزهای چوبی به خاطر اینکه قابلیت کند و کاری را دارند می توان طرح های برجسته را روی آن پیاده سازی کرد و آن را زیباتر نمود. هنگام خرید ویلا در شمال ویلاهایی که از قرنیز هنگام ساخت استفاده کرده اند را انتخاب کنید زیرا قرنیزها می توانند از نشر رطوبت به دیوارها پیشگیری کنند.

 

قرنیزهای پی وی سی از چند لایه پلاستیک ساخته شده اند. این قرنیز قیمت مناسب تری در مقایسه با سایر انواع قرنیز دارد و سبک و قابل شستشو است. جنس پلاستیک قرنیز باعث شده تا مناسب استفاده در مناطق مرطوب باشد.

قرنیز تاثیر زیادی در زیباتر شدن فضای داخلی دارد و می توانید هنگام ساخت ویلا در شمال از قرنیز ها برای زیبایی فضای نشیمن و اتاق ها استفاده کنید. تضاد رنگ قرنیز با دیوار جلوه ی زیباتری به فضای داخلی ویلای شما خواهد بخشید.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه