محاسبه قیمت واقعی ویلا در کلارآباد

افرادی که به دنبال خرید ویلا در کلارآباد هستند، معمولا با قیمت های واقعی و غیرواقعی ویلاها مواجه می شوند. بد نیست روش محاسبه حدودی قیمت ویلا در کلارآباد و سایر شهرهای شمالی را بدانیم تا در هنگام خرید دچار ضرر نشویم.

 

برای ارزیابی قیمت ویلا در کلارآباد، در ابتدا باید متراژ دقیق زمین را (بدون در نظر گرفتن زمین مشاع در صورت وجود) بدانیم. زمین هایی که دارای سند مالکیت شش دانگ هستند متراژ خالص زمین در آن قید می شود. بعد از مشخص شدن متراژ زمین، به بررسی قیمت زمین در آن منطقه و شهرک مربوطه می پردازیم تا به ارزش واقعی زمین پی ببریم.

 

(نکته: تمامی اعداد و ارقام بکار رفته در مثال زیر برای قیمت زمین و ویلا در کلارآباد غیر واقعی و فرضی می باشند.)

به فرض شما ویلای دوبلکس شهرکی با 250 متر بنا در زمینی به متراژ 400 متر را در اطراف کلارآباد انتخاب کردید. با کمی پرس و جو متوجه می شوید قیمت زمین در آن شهرک 800 هزار تومان می باشد. حال 400 متر زمین را در 800 هزار تومان ضرب می کنیم تا قیمت زمین به دست آید که چیزی حدود 320 میلیون تومان می شود.
پس از بررسی قیمت زمین، نوبت به قیمت گذاری بنای ویلا می باشد. قیمت ویلا در شمال با توجه به متریال به کار رفته شده در آن متغیر می باشد. با در نظر گرفتن اینکه ویلای مورد نظر در حومه شهر کلارآباد و در منطقه شهرکی قرار دارد، قیمت بنا را متری یک میلیون و 200 هزار تومان در نظر می گیریم که چیزی حدود 300 میلیون تومان بدست می آید. مجموع قیمت زمین و ویلا باهم 620 میلیون تومان می شود.
در انتها و برای محاسبه قیمت واقعی ویلا، حق الزحمه پیمانکار و سازنده ویلا را هم لحاظ می کنیم که چیزی حدود 20 درصد قیمت مجموع زمین و ویلا می شود. که در اینجا 124 میلیون تومان می باشد. قیمت نهایی ویلا 124+620= 744 میلیون تومان می باشد.

 

چنانچه به دنبال خرید ویلا در کلارآباد و یا فروش ویلا در کلارآباد با قیمت به روز و واقعی می باشد، می توانید با گروه مشاورین املاک شمینا تماس حاصل نمایید و مشاوره های لازم در این حوزه را دریافت نمایید.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه