مراحل دریافت جواز ساخت ویلا

نخستین گام قانونی برای ساخت ویلا در شمال دریافت مجوز ساخت می باشد؛ در صورتی که زمین برای ساخت بنا مشکلی نداشته باشد برای آن مجوز ساخت صادر می شود. هنگام خرید ویلا در نوشهر و خرید ویلا در متل قو توجه نمایید که اگر ویلای شما جواز ساخت نداشته باشد نمی توان برای آن امتیازات آب، برق، گاز را دریافت نمود. در ادامه می خواهیم مراحل دریافت مجوز ساخت را بیان نماییم، اگر شما هم قصد ساخت ویلا در شمال را دارید تا پایان با ما همراه باشید.

 

 

 

 

مراحل دریافت مجوز ساخت

1) با همراه داشتن اصل و کپی سند مالکیت زمین، اصل و کپی شناسنامه ی مالک زمین و فیش پرداخت عوارض نوسازی به شهرداری منطقه مراجعه نمایید و درخواست خود را به صورت کتبی ارائه دهید.
2) شهرداری نماینده و کارشناس فنی را برای معاینه به محل اعزام می کند و نتایج را در غالب گزارش به شهرداری ارائه می نمایند و در صورت بروز مشکل یا خلافی برای ساخت، مسئله با توجه به کمیسیون ماده 100 بررسی می شود.
3) شهرداری با توجه به مسائلی همچون نوع خاک، تراکم، محل احداث و … امکان احداث بنا را به سازنده اعلام می نماید.
4) در صورتی که منعی در مرحله ی قبل نباشد، شرایط مجددا بررسی می شود و در نهایت به مالک این امکان داده می شود که نقشه ی ملک خویش را تهیه و ارائه نماید.
5) پس از اینکه مالک نقشه ی ملک را تهیه کرد مجددا به شهرداری مراجعه می نماید و در صورتی که نقشه مشکلی نداشته باشد شهرداری آن را تایید و اقدام به صدور فیش پرداخت عوارض می نماید و در غیر اینصورت مالک باید نقشه را مجددا اصلاح نماید.
6) سایر مدارک به همراه فیش پرداخت شده ی عوارض مجددا بررسی می شوند و پیش نویسی تهیه می شود و سپس معاون شهرسازی و شهرداری منطقه به همراه رئیس صدور پروانه ساختمان، پیش نویس را تایید می نمایند و مجوز ساختمان صادر می شود.
7) هزینه ی دریافت پروانه ی ساختمان طبق مساحت زمین، تراکم ساختمان و همچنین قیمت منطقه ای و حوزه درآمدی تعیین می شود.

 

 

مراحل مورد نیاز برای دریافت مجوز ساخت به ترتیب بیان شد؛ پس از دریافت مجوز ساخت می توان شروع به ساخت نمود و ویلا را طبق نقشه ی اولیه پیش برد. اگر قصد خرید ویلایی را دارید که هنوز ساخت آن پایان نیافته است یا به صورت پیش خرید، اقدام به خرید ویلا در شمال کرده اید، از اینکه ویلای خریداری شده جواز ساخت دارد اطمینان حاصل نمایید زیرا ویلایی که جواز ساخت نداشته باشد مشمول جریمه شده و امتیازات آب، برق، گاز را نمی تواند دریافت کند.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه