مراحل دریافت پایان کار برای ویلا

پس از آنکه ساخت ویلا پایان یافت برای اینکه بتوان برای آن امتیازاتی همچون آب، برق، گاز را دریافت کرد و ساختمان به لحاظ مشکلاتی مانند بدهی، خلافی بررسی شود باید برای ساختمان برگ گواهی ساختمان یا پایان کار از شهرداری دریافت کرد. هنگام خرید ویلا در شمال برای ویلاهایی که فاقد سند هستند حتما توجه داشته باشید که ویلا جواز پایان کار را دریافت کرده باشد. در ادامه مراحلی که باید برای دریافت پایان کار طی شود بیان می شوند.

 

 

 

1) مالک با در دست داشتن اصل کپی سند مالکیت، شناسنامه و فیش پرداخت نوسازی (در صورتی که اقدام به نوسازی کرده باشد) به شهرداری مراجعه می نماید و مدارک را ارائه می کند.

2) کارشناس شهرداری به محل اعزام می شود و گزارشی از روند کار تهیه می کند و در صورت وجود خلافی آن را در گزارش قید می نماید. مهندس ناظر نیز باید گزارشی از روند احداث ساختمان ارائه دهد. کروکی ویلای احداث شده نیز در این مرحله تهیه می شود.

3) ملک مجددا بررسی می شود و در صورتی که خلافی نداشته باشد دستور بررسی محاسبات صادر می شود و در صورتی که ملک خلاف نقشه ی ارائه شده ساخته شود، موضوع در کمیسیون ماده 100 یا کمیسیون داخلی مطرح شده و مالک باید علت خلافی را ظرف ده روز توضیح دهد.

4) محاسبات که شامل رسید عوارض است، به همراه گزارش ناظر و برگه ی اتمام بنا است انجام می شوند. برگه ی اتمام بنا حاوی پیشنویس پایان کار و تاییده ی رییس بازرسی است.

5) با تایید نهایی معاون شهرسازی، شهرداری و رئیس بازرسی و حضور در دفترخانه پایان کار صادر می شود.

 

 

 

از آنجایی که شهرداری کارشناسان خود را برای بررسی درستی روند انجام کار به محل اعزام می کند می توان از استاندارد بودن بناهایی که پایان کار دارند مطمئن بود.

 

درباره ی اهمیت دریافت پایان کار همین بس که بدون دریافت پایان کار برای بنای خود، نمی توانید اقدام به دریافت سند مالکیت برای آن نمایید و ملک بدون سند فاقد ارزش است و خرید و فروش آن کار دشواری است. اگر قصد خرید ویلا در کلارآباد و یا خرید ویلا در نمک آبرود یا سایر شهرهای شمالی را دارید باید اطمینان حاصل کنید که ویلا بعد از ساخت پایان کار را دریافت کرده باشد.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه