مشارکت در ساخت ویلا به چه صورتی است؟

با افزایش تقاضا برای خرید ویلا در شمال حجم ساخت و ساز ویلا در این منطقه افزایش یافته و روز به روز بر تعداد ویلاهای شمال افزوده می شود. مشارکت در ساخت نوعی از ساخت و ساز است که در آن دو یا چند نفر اقدام به ساخت مشارکتی یک ملک می کنند و هر کدام سهم مشخصی در هزینه ها دارند. مثلا یک فرد یک زمین را در اختیار دارد و آن را به یک سازنده برای ساخت آپارتمان واگذار می کند و بعد از ساخت، بسته به میزان سهم هر کدام، چند واحد برای سازنده و چند واحد آن در اختیار مالک قرار می گیرد.

 

 

اگر ویلایی قدیمی دارید که در منطقه ای با ارزش قرار دارد ولی امکان تخریب و ساخت مجدد آن برای شما فراهم نیست می توانید از روش مشارکت در ساخت بهره بگیرید. مشارکت در ساخت فواید بسیاری دارد که در ادامه به چند مورد از آن اشاره می کنیم.

  1. مقاوم سازی بنا: بناهای قدیمی عمری بالای 25 سال دارند و اصولی که در ساخت آن ها به کار گرفته شده است بسیار متفاوت از استاندارها و اصول حال حاضر صنعت ساخت و ساز است. همچنین کیفیت و مقاومت مصالحی که امروزه در ساخت استفاده می شود بالاتر است و به همین دلیل نوسازی بنا می تواند برای چنین سازه هایی بسیار مفید باشد. یکی از روش هایی که امروزه برای سرمایه گذاری مورد توجه قرار گرفته است خرید ویلای قدیمی است که می توان با روش هایی همچون مشارکت در ساخت، صاحب بنایی نوساز شد. می توانید ویلاهای قدیمی در محله های اطراف شهرهای نوشهر و کلارآباد بیابید و با خرید ویلا در نوشهر یا خرید ویلا در کلارآباد که قدیمی باشد اقدام به سرمایه گذاری در این مناطق کنید.
  2. کم کردن هزینه های نگهداری بنا: ساختمان های قدیمی برای آنکه قابل سکونت باشند به مرمت و نگهداری مداوم نیاز دارند و همواره درگیر هزینه های ترمیم بخش های فرسوده ی ساختمان خواهید بود. با مشارکت در ساخت می توان این هزینه های جانبی را بسیار کاهش داد.
  3. بهبود نمای شهری: در میان ساختمان های جدید و نوساز، خانه های قدیمی نمای شهر را بد جلوه می دهند و ناسازگاری در آن به وجود می آورند. با نوسازی بنا می توان نمای شهری را بهبود داد و به زیباتر شدن آن کمک کرد.
  4. کاهش مصرف انرژی: امروزه هنگام ساخت بنا راه کارهای زیادی برای صرفه جویی در مصرف انرژی به کار گرفته می شوند که منجر به کاهش هزینه های انرژی می شود. شیشه های دوجداره، عایق های انرژی در کف و سقف ساختمان، نمونه هایی هستند که در ساخت بنا مورد استفاده قرار می گیرند.

برای تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت باید زمان تحویل و درصد سهمتان را از ابتدا تعیین کنید و الزاماتی را برای تحویل به موقع در نظر بگیرید. اگر خودتان در این زمینه تخصص ندارید از کمک یک مشاور حقوقی بهره ببرید تا قراردادی مطمئن تنظیم نمایید.

مشارکت در ساخت را می توان یک روش مناسب برای افرادی که زمین یا ملک قدیمی دارند اما توانایی ساخت بنا در آن را ندارند بیان کنیم که منجر به یک معامله ی دو سر برد می شود.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه