نکات خرید زمین در شمال

قبل از خرید زمین در شمال لازم است که ابتدا هدف خود را مشخص نمایید تا بتوانید متناسب با آن اقدام به خرید زمین کنید. در ادامه نکاتی که لازم است هنگام خرید زمین به آن توجه نمایید را بر می شمریم.

زمین ساحلی یا جنگلی

برای خرید زمین در شمال باید ابتدا توجه کنید که می خواهید ویلای ساحلی داشته باشید یا جنگلی و طبق آن اقدام به خرید زمین ساحلی یا جنگلی نمایید.

 

زمین شهرکی یا غیر شهرکی

اگر می خواهید ویلایی شما در منطقه ای آرام و به دور از هیاهو باشد و امنیت آن نیز تامین باشد بهتر است اقدام به خرید زمین شهرکی نمایید و زمین های غیر شهرکی برای افرادی که می خواهند درگیر مسائل مالکیت مشاعی نباشند و ملکی شخصی داشته باشند مناسب است.

 

 

نوع بافت زمین

زمین ها می توانند دارای انواع مسکونی، باغات یا کشاورزی باشند. اگر قصد شما از خرید زمین در شمال ساخت ویلاست بهتر است اقدام به خرید زمینی نمایید که درون بافت مسکونی قرار گرفته است تا هر زمانی که قصد ساخت ویلا در شمال را داشتید بتوانید به راحتی برای آن مجوز ساخت دریافت نمایید. البته زمین هایی که خارج از بافت واقع شده اند اگر در نزدیکی بافت مسکونی قرار گرفته باشند برای سرمایه گذاری مناسب هستند زیرا قیمت مناسب تری دارند و در چند سال آینده وارد بافت می شوند و بر ارزش آن ها افزوده خواهد شد.

 

انتخاب کدام شهر شمالی؟

انتخاب شهر مناسب هنگام خرید زمین در شمال بسیار مهم است. مناطق مختلف شمال دارای جاذبه های گردشگری و منحصر به خود هستند. بعضی دارای جنگل و بعضی ساحلی می باشند و شهرهایی هم هستند که از هر دو نعمت بهره برده اند. شهرهای استان مازندران از محمودآباد تا رامسر همگی شهرهای مناسبی برای خرید زمین می باشند. شما می توانید با خرید زمین در کلارآباد و یا خرید زمین در عباس آباد و دیگر شهرهای این منطقه اقدام به یک سرمایه گذاری پرسود در شمال کنید.

 

موقعیت مکانی زمین و راه دسترسی

هنگام انتخاب زمین باید توجه کنید که می خواهید در جایی خلوت و یا نزدیک به اتوبان یا داخل شهر اقدام به خرید زمین نمایید و زمینی که قصد خرید آن را دارید باید راه دسترسی مناسبی داشته باشد.

 

موقعیت جغرافیایی زمین

موقعیت قرارگیری زمین در شهرهای شمالی که باران گیر هستند و دریا و جنگل دارند مهم است. زمین شمال جنوبی رو به جنگل، برای زمین های جنگلی و شمال جنوبی رو به دریا در زمین های ساحلی جزو اولویت های خرید زمین در شمال به شمار می روند. همچنین زمین شرقی به غربی نیز مورد توجه خریداران زمین می باشد.

 

عرض و طول زمین

حداقل عرض زمین برای ساخت بنا باید 12 متر و حداقل طول باید 21 متر باشد، بنابراین اگر قصد ساخت ویلا در شمال را دارید باید زمینی را خریداری کرده باشید که این حداقل ها را رعایت کرده باشد.

 

امکانات اولیه

وجود امکانات اولیه همچون آب، برق، گاز جزو نکات کلید برای خرید زمین می باشد.

 

شمال کشور به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی و شرایط دسترسی مناسب مورد توجه واقع شده و یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاری به شمار می رود. خرید زمین در شمال یکی از روش های سرمایه گذاری در شمال است که با در نظر گرفتن نکات یاد شده می تواند منجر به سودآوری شود.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه