نکات طراحی اتاق نشیمن ویلا

یکی از انتظاراتی که از خرید ویلا در کلارآباد و یا نمک آبرود داریم یک نشیمن با منظره ای زیبا به سمت جنگل یا دریا است تا بتوان به راحتی از زیبای هایی شمال بهره مند شد و از آن لذت برد. اگر قصد ساخت ویلا در شمال را دارید و می خواهید نکاتی درباره ی طراحی اتاق نشیمن ویلا بدانید، توجه شما را به مطالعه ی این مقاله جلب می کنیم.

 

 

 

با شنیدن نام ویلا مکانی بزرگ با فضای احاطه شده از درختان سبز در ذهن نقش می بندد، اما خوب است بدانید که توجه و علاقه ی زیاد افراد مختلف به خرید ویلا در شمال، سازندگان را بر آن داشته است ویلاها را با اندازه های کوچک نیز بنا کنند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای تمام افراد باشند. کوچک بودن ویلا به معنای عدم بهره مندی آن از امکانات نیست و یک ویلا در عین اندازه ی کوچک آن می تواند جذابیت و آرامش لازم را فراهم کند به شرط آنکه در ساخت آن برخی اصول رعایت شوند. یکی از بخش هایی که هنگام ساخت ویلا در نوشهر باید بدان توجه ویژه نمود، اتاق نشیمن است. اتاق نشیمن یکی از پرترددترین و پرکاربردترین بخش ها در ویلا می باشد و باید مکانی مناسب و همراه با آرامش برای اعضای خانواده باشد و به همین دلیل طراحی مناسب آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

در طراحی یک اتاق نشیمن باید توجه نمود که در نگاه اول، وسعت و اندازه ی بزرگ را به بیننده ی آن القا کند و به اصطلاح احساس دل باز بودن را تداعی نماید، شاید این مسئله را بتوان مهم ترین مسئله در طراحی اتاق نشیمن دانست که احساس شادی و نشاط را برای افراد به همراه می آورد و از این حیث می توان آن را نقطه ی مقابل اتاق خواب دانست که باید دنج و مکانی مناسب برای استراحت باشد.

 

 

 

نشیمن و پذیرایی دو بخش جدا در ویلا هستند، اتاق نشیمن فضایی نیمه خصوصی است که برای گپ و گفت های دوستانه مناسب به نظر می رسد در حالیکه از اتاق پذیرایی، برای پذیرایی از میهمانان استفاده می شود. این روزها به دلیل کاهش متراژ ویلا معمولا این دو بخش در هم ادغام شده اند و به یک فضا تبدیل شده است.
نشیمن یک نقطه ی مرکزی است که باید با مهم ترین بخش های ویلا مرتبط باشد و دسترسی راحت به اتاق خواب، سرویس بهداشتی و سایر بخش های ویلا را فراهم کند. پنجره ی ویلا را می توان یکی از مهم ترین بخش های اتاق نشیمن دانست و به جرات می توان گفت که ویلایی که فاقد پنجره باشد را باید از لیست انتخاب های ویلا در شمال حذف نمود.
زوایه ی تابش نور به ویلا نیز مسئله ای مهم است که می توان نور پنجره های جنوب و جنوب شرقی را مناسب ترین نور برای اتاق نشیمن معرفی کرد. استفاده از نورپردازی نیز، این روزها بسیار متداول شده است و نورپردازی مناسب، نشیمن را به فضای دلنشین برای گفتمان تبدیل می کند.

همچنین استفاده از دکور مناسب برای نشیمن نکته ای حائز اهمیت است و استفاده از مبلمان شیک، گیاهان سبز و کتاب خانه، نشیمن را به مکانی دنج و مناسب برای لذت بردن از یک دور همی تبدیل خواهد نمود.

 

 

وید(void) یک نوآوری در طراحی داخلی ویلا می باشد که به زیبایی ویلا افزوده است. در وید هدف طراحی باز سقف است که موجب می شود فضای سقف بزرگتر به نظر بیاید و در نهایت موجب بزرگتر دیده شدن فضای داخلی ویلا خواهد شد.

 

توجه به طراحی داخلی ویلا یک نکته ی مهم در طراحی ویلا می باشد که اهمیت طراحی مناسب برای اتاق نشیمن از جایگاه ویژه ای برخوردار است و هنگام ساخت و خرید ویلا در نمک آبرود ، متل قو، کلارآباد و … باید به آن توجه داشت.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه