هزینه های پنهان فروش ویلا در شمال

هنگامی که قصد فروش ویلا در شمال را دارید، باید هزینه هایی که به عنوان هزینه پنهان شناخته شده اند را تسویه نمایید. اگر صاحبان ویلاها اقدام به پرداخت این هزینه ها نکنند، قادر به فروش ویلای خود نخواهند شد. هر یک از این هزینه ها در ادامه معرفی خواهند شد.

 

 

وام بانکی: یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام فروش ملک باید قید شود. اگر برای دریافت وام بانکی سند ویلای خود را در گرو بانک گذاشته اید، می توانید با حفظ حقوق بانک، در حالی که سند در گرو بانک است ویلای خود را به فروش برسانید. یا ممکن است برای ساخت ویلای مورد نظر از وام مسکن استفاده شده باشد و ویلا دارای اقساط ماهانه باشد. تمامی این شرایط باید در مبایعه نامه قید شود. تعداد زیادی از خریداران به دنبال خرید ویلا در شمال با وام مسکن هستند. چرا که لازم نیست هزینه خرید ویلا را به صورت یکجا و همان ابتدا پرداخت نمایند. می توانند مبلغی را به عنوان قسط وام مسکن ماهانه به بانک پرداخت نمایند.
هزینه مشاور املاک: مشاور املاک برای تنظیم قرارداد بین خریدار و فروشنده در غالب مبایعه نامه، هزینه ای را مطابق با قوانینی که توسط اتحادیه مشاوریت املاک تعیین شده، دریافت می کند.

 

هزینه استعلام سند: برای بررسی شرایط سند باید به دفترخانه مراجعه کنید. به عنوان مثال شما می توانید برای کسب اطلاع از اینکه ویلای شما در طرح ساخت و ساز قرار دارد یا خیر و یا اطلاع از اینکه سند در گرو بانک است یا خیر، به دفترخانه مراجعه کنید و اطلاعات لازم را دریافت نمایید. دفترخانه در قبال انجام چنین کاری هزینه ای از شما دریافت می کند.
عوارض شهرداری: سازندگان ویلا باید به شهرداری منطقه خود مراجعه کنند و عوارض شهرداری را پرداخت نمایند. عوارض شهرداری همان مبالغی است که صرف عمران و آبادی منطقه نظیر ساخت معابر می شود. با توجه به قرار گرفتن ویلای در مناطق مختلف، هزینه آن متفاوت است.
هزینه مالیات بر دارایی: فروشند ویلا در شمال قبل از اینکه ویلای خود را بفروشد، باید مالیات آن را پرداخت نماید چرا که در غیر این صورت نمی تواند ویلای خود را بفروشد.
هزینه انتقال سند ویلا: برای انتقال سند باید به دفترخانه مراجه کنید. هزینه انتقال سند به عهده فروشنده می باشد و اگر فروشنده در تاریخ مقرر در دفترخانه حضور پیدا نکند، باید هزینه دیرکرد را نیز پرداخت نماید.

 

در بالا هزینه های پنهان یک ویلا در شمال را بررسی کردیم. علاوه بر این هزینه ها، می بایست به هزینه های جاری خود ویلا نیز توجه داشته باشیم. هزینه نگهبانی، هزینه باغبانی و نگهداری از گل و گیاه و … جز هزینه های جاری ویلا می باشند. آشنایی با این هزینه ها می تواند شما را در تصمیم گیری بهتر درباره خرید ویلا در شمال یاری کند.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه