وضعیت نورگیری در ویلای شمال

هنگامی که به دنبال خرید ویلا در شمال هستید به تدریج با اصطلاحات و نکاتی آشنا خواهید شد که تاکنون به آن دقت نکرده اید. یکی از نکته های مهم برای خرید ویلا در شمال ، وضعیت نورگیری ویلا می باشد. منظور از نورگیری ویلا این است که بنا در جهتی ساخته شود که نور بیشتری را به داخل هدایت کند. موقعیت قرارگیری ویلا در شرایط شمالی یا جنوبی تاثیر زیادی بر نورگیری و در نتیجه قیمت نهایی ویلا دارد.

 

 

 

برای اینکه بدانیم ویلا جنوبی یا شمالی است، در ابتدا باید جهت های اصلی جغرافیایی را شناسایی کنیم. این کار را می توانیم با قطب نما، اپلیکیشن های تلفن همراه و یا در نظر گرفتن طلوع و غروب خورشید در انجام دهیم. با علم اینکه خورشید از سمت شرق طلوع می کند، اگر دست راست خود را به سمت شرق بگیریم، جهت مخالف یعنی سمت چپمان جهت غرب، بالا جهت شمال و پایین جهت جنوب را نشان می دهد.
پس از شناسایی جهت های اصلی جغرافیایی، هنگامی که در کوچه ای رو به شمال قرار گرفتید ویلاهای روبروی شما ویلاهای شمالی و ویلاهای پشت سرتان ویلاهای جنوبی می باشند.

 

 

 

 

نورگیری در ویلاهای شمال فقط از یک جهت می باشد یعنی از سمت جنوب به طور مستقیم نور را به داخل ویلا هدایت می کنند و از سمت جنوب به طور غیر مستقیم. این در صورتی است که ویلاهای جنوبی به لحاظ نوگیری مشکلی ندارند و از دو جهت شمال و جنوب نور را به صورت مستقیم دریافت می کنند. به همین خاطر دارای انرژی گرمایی مناسب و روشنی ایده آلی می باشند. فضای مفید داخل ویلاهای جنوبی معولا بیشتر است و متراژ آن بزرگتر می باشد.

ویلاهایی که جهت آن ها شرقی و یا غربی می باشد، شرایط نورگیری آن ها بسیار نامناسب است و در فصول مختلف سال نور بصورت آزاردهنده ای از یک جهت وارد ویلا می شود.

 

چنانچه به دنبال خرید ویلا در متل قو و یا خرید زمین در کلارآباد و در موقعیت مناسب شمالی و یا جنوبی می باشید، می توانید با گروه مشاورین شمینا تماس حاصل نمایید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه