چه پوشش سقفی برای ویلای شمال مناسب است؟

شمال کشور به خاطر آب و هوای مناسب و توریست پذیر بودن مورد توجه گردشگران زیادی واقع شده است و ساخت و ساز در شمال رو به افزایش است. خرید زمین در شمال و ساخت ویلا در آن به یکی از فرصت های سرمایه گذاری در شمال تبدیل شده است.
بی شک یکی از مواردی که در خرید ویلا در متل قو و یا خرید ویلا در کلارآباد و سایر شهرهای شمالی به چشم می آید سقف های شیب دار هستند. اکثر ویلا های شمال کشور به خاطر آب و هوای مرطوب و بارانی دارای سقف پوشیده شده هستند و شما ویلاهای کمی را می بیند که فاقد پوشش سقف باشند. اکثر ویلا های فاقد سقف اگر چه قیربانی هم شده باشند، به خاطر رطوبت بالا دچار فرسودگی زود هنگام و رطوبت فضای داخل ویلا می شوند و مشکلات بسیاری را برای صاحب ویلا به وجود می آورند. بنابراین بخشی که بهتر است در ساخت ویلا در نوشهر رعایت شود، داشتن پوشش سقفی متناسب می باشد. حال باید دید چه نوع پوشش سقفی مناسب است. در ادامه ما پوشش های سقف موجود در شمال را بررسی می کنیم.

 

 

 

پوشش سقف با حلب گالوانیزه
حلب یکی از قدیمی ترین پوشش های استفاده شده در ساخت ویلا در شمال بوده است که امروزه به خاطر صدای ناشی از اصابت قطرات باران با سقف و تولید آلودگی صوتی بسیار کمتر در پوشش سقف استفاده قرار می گیرد هرچند ورق های حلبی در کناره های سقف مورد استفاده قرار می گیرند.

 

پوشش سقف شینگل
شینگل یکی از انواع محبوب پوشش در دنیا است که دارای ویژگی های همچون سبک بودن، عدم شکنندگی می باشد.

 

 

 

 

پوشش سقف ایرانیت
ایرانیت یک نوع پوشش سقف است که معمولا ترکیبی از پشم شیشه و فایبر گلاس و سیمان است که به همین دلیل به عنوان عایق صدا عمل می کند و بسیار در ساخت ویلا در شمال مورد استفاده قرار گرفته و از پوشش های سقف رایج است. از جمله معایبی که برای ایرانیت می توان به کار برد شکنندگی آن در برابر سنگینی ناشی از بارش برف است، که با توجه به اینکه بارش برف در شمال زیاد اتفاق نمی افتد و سنگین نیست مشکل بزرگی محسوب نمی شود.

 

پوشش سقف دکرا
مواد تشکیل دهنده ی دکرا عبارتند از: آلوزینک- آنتی باکتریال- رزین دو میکرونی- سنگ‌ریزه‌های طبیعی- گالوانیوم- آلمنیوم- آلیاژ مس- اکرولیک پرایمر. دکرا معمولا روی چوب نصب می شود و از ویژگی های آن وزن سبک، زیبایی و یک دست بودن، مقاوم بودن در برابر ضربه است.

 

 

 

پوشش سقف با طرح سفال
این نوع پوشش را می توان در انواع سقف شیروانی به کار برد و از ویژگی های مهم آن وزن کم، قیمت مناسب و نصب سریع می باشد.

 

پوشش سقف با پلی کربنات
پوشش های پلی کربنات پوشش های شفافی هستند که از چند لایه و چند جداره از پلی کربنات ساخته شده اند. سبک و ارزان هستند، اما از جمله معایب آن دود زا بودن هنگام آتش سوزی و خش پذیر بودن آن است.

 

 

 

پوشش سقف با سفال
سفال از ترکیب روی و خاک تشکیل شده است و در برابر انوع شرایط آب و هوایی و آتش سوزی مقاوم می باشد. تمامی پوشش های رایج برای سقف گفته شد، هر چند افراد مختلف برای انتخاب نوع سقف با در نظر گرفتن موارد مختلف پوشش سقف متناسب با نیاز خود را انتخاب می کنند اما از بین تمام این پوشش ها جالب است بدانید پوشش سقف ایرانیت از محبوبیت ویژه ای در ساخت ویلا در شمال کشور برخوردار است.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه