متل قو (سلمانشهر) را بیشتر بشناسید

متل قو یا سلمانشهر یکی از شهرهای توریستی شمال واقع در استان مازندران می باشد که از جنبه های مختلف گردشگری مورد توجه توریست ها و مسافران قرار گرفته است. این شهر از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه البرز، از شرق به شهر کلارآباد و از غرب به شهر عباس آباد منتهی می شود.
نزدیکی این شهر به دریا و از طرف دیگر به جنگل، جذابیت این شهر را چندین برابر کرده که باعث می شود هرساله تعداد زیادی گردشگر به این شهر آمده و حتی برخی از این گردشگر ها، به دنبال خرید ویلا در متل قو نیز هستند. علت نامگذاری این شهر زیبای ساحلی / جنگلی، وجود یک متل به نام قو، در گذشته می باشد.

 

 

فرهنگ متل قو
این شهر بر اساس آخرین سرشماری انجام گرفته در سال 1395، حدود 13500 نفر جمعیت دارد و گویش مردم آن فارسی و مازندرانی می باشد.

سرمایه گذاری در متل قو:
هر ساله افراد زیادی با خرید ویلا در متل قو یا خرید زمین در سلمانشهر سرمایه گذاری هایی از جزء تا کلان در این شهر ساحلی انجام می دهند که باعث رونق فراوانی در حیطه اقتصادی و فرهنگی سلمانشهر شده است. هر گاه صحبتی از خرید ویلا در شمال می شود، بدون شک متل قو بعنوان یکی از بهترین شهر های برند شمال مطرح می باشد.

راه های دسترسی به متل قو
متل قو در 30 کیلومتری شهر تنکابن واقع شده است و فاصله متل قو از مرکز استان (ساری) حدود ۱۹۴ کیلومتر، از تهران حدود ۲۱۶ کیلومتر و از رشت 173 کیلومتر می باشد. برای رفتن به این شهر، باید از مسیرهای زیر وارد استان مازندران شوید.
– جاده چالوس: اگر در شمال یا غرب تهران زندگی می کنید، پس از گذر از جاده چالوس، وارد شهر چالوس می شوید. سپس با طی کردن مسیری حدود کیلومتر به شهر زیبای متل قو خواهید رسید.
– جاده رشت: اگر قصد سفر از شهر رشت به متل قو را دارید، پس از طی کردن شهرهای رشت، لاهیجان، رامسر، تنکابن، وارد شهر متل قو خواهید شد.
– جاده هراز: پس از گذراندن جاده هراز، و بعد از طی کردن شهرهای آمل، محمود آباد، نوشهر، چالوس، به شهر زیبای متل قو خواهید رسید.

جاذبه های گردشگری متل قو
مجاورت این شهر زیبا با دریای خزر و داشتن ساحل زیبا و ماسه ای، نزدیک بودن به کوه و جنگل و داشتن طبیعت بکر، و همچنین دسترسی راحت به مراکز خرید، بر جذابیت این شهر افزوده و باعث شده بیش از پیش مورد توجه گردشگران قرار گرفته بگیرد. از دیگر مناطق گردشگری این شهر می توان به غار دانیال اشاره کرد که در حدود 5 کیلومتری این شهر قرار دارد.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه