ساخت آلاچیق در چالوس

آلاچیق یک سازه جهت استراحت و تفریح در فضای سبز یا محوطه ویلا می باشد که دارای انواع و اقسام متفاوتی نیز است.
بهتر است برای انتخاب بین طرح های مختلف آلاچیق، از متخصصین این حوزه راهنمایی های لازم را بگیرید.
در این مطلب نیز سعی کردیم آلاچیق های مختلف که در چالوس توسط تیم شمینا قابل اجرا می باشد را به شما عزیزان معرفی نمائیم.

البته با توجه به اینکه آلاچیق می تواند فضایی گرم و صمیمی برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه برای فصول مختلف خاطره سازی باشد، می بایست بسته به سلقیه و نیاز کارفرما، بهترین آلاچیق توسط مهندس طراح فضای سبز معرفی و اجرا گردد.
همانطور که همه ی ما می دانیم هدف از داشتن آلاچیق، سپری کردن اوقاتی در طبیعت و یا فضای سبز ویلای مان است. در طراحی آلاچیق بهتر است برای همخوانی بیشتر با طبیعت، از متریال هایی همچون سنگ و چوب نیز بهره مند شویم تا حس نزدیکی ما به طبیعت دوچندان شود.
همچنین می توانید از این دو متریال محبوب و زیبا در کنار یکدیگر نیز استفاده نمائید. برای مثال استفاده از کفپوش های سنگی با طرح و رنگ دلخواه و نیز سازه ی چوبی در کنار یکدیگر می تواند بسیار دلنشین و زیبا باشد.
درصورتیکه انتخاب شما برای ساخت آلاچیق در چالوس، چوب و سنگ است، می توانید از صندلی و یا مبلمان چوبی با رنگ هماهنگ با چارچوب و یا کف پوش در خلق محیطی زیبا برای آلاچیقتان استفاده نمائید.

 

در زیر می خواهیم به گوشه ای از انواع آلاچیق در چالوس و متریال های متفاوت آن بپردازیم:

ساخت آلاچیق با سقف پوشالی
در برخی از نقاط شمال کشور از آلاچیق هایی با سقف پوشال های گیاهی و چارچوب های چوبی استفاده می کنند. نمونه ای محبوب از سقف های پوشالی می تواند از ساقه های برنج باشد که تداعی کننده ی تاریخ شمال کشور نیز هست.

 

 

ساخت آلاچیق با سقف های گیاهی
یکی از پرطرفدارترین سقفها برای ساخت آلاچیق در چالوس، استفاده از سقف هایی ست که با گیاهان رونده در طی زمان شکل می گیرند. این سقف ها از زیبایی خاصی برخوردار هستند که شما می توانید از زیبایی عبور نور خورشید از لابه لای شاخ و برگ گیاهان لذت حضور در این آلاچیق زیبا را بیشتر نمائید.

 

ساخت آلاچیق با سقف های چوبی مشبک
این سقف ها می توانند دارای نقش های تاریخی زیبایی باشند که بطور همزمان با عبور نور، می توانند شکوه زیبایی را با خود به ارمغان آورند.
این نوع سقف های با تنوع بسیار زیادی همراه هستند که حق انتخاب شما را بسیار زیاد خواهند کرد.

 

 

ساخت آلاچیق با دیوارهای پارچه ای
این دیوار ها با توجه به متحرک بودن می توانند هم اجازه ورود نور به آلاچیق را بدهند و هم می توانند در ساعاتی که نور خورشید زننده است، جلوی عبور نور را گرفته و فضایی نسبتاً آرامتر ایجاد نمایند.
ضمناً می توانید برای زیبایی بیشتر، رنگ های این دیوارها را با مبلمانتان ست نمائید.

 

 

ساخت آلاچیق با سقف های تاشوی برقی
این نوع آلاچیق ها می توانند بسیار کاربردی و زیبا باشند، که با استفاده از ریل های تعبیه شده و موتور محرک، با یک ریموت کنترل سقف آلاچیق را به حالت باز یا بسته تغییر دهید تا جلوی نور و یا باران را بگیرد.

 

 

ساخت آلاچیق با سقف و دیوار حصیری
این نوع متریال می تواند میزان نزدیکی شما با طبیعت را افزایش داده و با توجه به اینکه می توانند رطوبت را در خود نگه دارند، با عبور باد از لا به لای آن هوایی خنک را در محیط آلاچیق جریان می دهند.

 

 

ساخت آلاچیق با سقف و دیوار یک پارچه
از طرح های قدیمی بیرون بیایید و وارد طرح های مدرن امروزی شوید. همانطور که میبینید، سقف و دیوار یکپارچه ای که در طراحی این آلاچیق بکار گرفته شده، حد و مرزی میان سقف و دیوار قائل نبوده و زیبایی فوق العاده ای به آن بخشیده است.

 

 

ساخت آلاچیق با سقف های کوچک
لزومی ندارد که حتماً از آلاچیق کاملاً مسقف استفاده کنید، بسته به سلیقه تان و درنظر گرفتن نور خورشید می توانید از آلاچیق هایی با سقف های عرض کم نیز بهره مند شوید.

 

 

ساخت آلاچیق در آمیخته با رنگ
استفاده از رنگ ها در آلاچیق می تواند بسیار زیبا و جذاب باشد. شما می توانید با توجه به رنگ گل ها، گیاهات و درختان اطراف، رنگی را برگزینید و با استفاده از آن در آلاچیق، لذت ببرید.

 

نورپردازی در آلاچیق
به یاد داشته باشید که آلاچیق شما در شب نیز استفاده خواهد شد و یکی از مهمترین نکات در ساخت آلاچیق، طراحی نورپردازی آن در شب است. حتماً به نورپردازی اهمیت ویژه ای قائل شوید. چراکه با نورپردازی درست و انتخاب چراغ های مناسب، می توانید آلاچیقی بسیار جذاب و دیدنی را در شب داشته باشید.

 

 

ساخت آلاچیق های بدون سقف
با انتخاب چارچوب و دیواره های ساده و کفپوش های مناسب می توانید محیطی بدون سقف خلق کنید و از آسمان نیز لذت ببرید.

 

ساخت تاب برای آلاچیق
شما می توانید در کنار داشتن یک آلاچیق برای صرف، نهار، شام و… در کنار اقوام و دوستان؛ یک آلاچیق به شکل تاب های بزرگ که همزمان قابلیت نشستن چند نفر را دارند، لذت تاب سواری را زیر چنین آلاچیق زیبایی تجربه کنید.

 

 

ساخت آلاچیق با تکیه بر دیوار ویلا
می توانید آلاچیق ها را با تکیه بر دیوار ویلا بنا کنید تا ضمن دسترسی سریع به آلاچیق، سقف آن را نیز به دیوار ویلا متصل نمائید. اینکار هزینه ی شما را تا حدی پائین هم می آورد و همچنین نمای ویلای شما را نیز زیبا تر خواهد نمود.

 

درصورتیکه به دنبال ساخت آلاچیق در چالوس با طراحی خاص، قیمت مناسب، تنوع بالا و سریعترین زمان هستید، پیشنهاد می کنیم به گروه شمینا تماس گرفته و نیازهای خود از ساخت آلاجیق را مطرح نمائید تا در اسرع وقت بهترین طراحی ممکن براتان اجرا شود.

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه