پیمانکاری ساخت ویلا در متل قو

مسلماً هر ساله افراد زیادی که تمایل به داشتن یک ویلای شیک در شمال کشور را دارند، جهت خرید ویلا در متل قو به شمال سفر می کنند. خرید ویلا در متل قو یکی از فرصت های سرمایه گذاری در متل قو می باشد.
در این میان افرادی هستند که هم مراحل ساخت ویلا در متل قو برایشان حائز اهمیت است و هم می خواهند ساخت ویلای مورد نظرشان دقیقاً برابر سلیقه خود انجام شود.

از طرفی زمان لازم جهت نظارت بر کار ساخت ویلا در متل قو را ندارند. همچنین اعتماد کردن به یک فرد جهت انجام کار پیمانکاری ساخت ساختمان ویلا در متل قو کمی دشوار به نظر می رسد.
چرا که معمولاً قیمت تمام شده ی ساخت ویلا در متل قو توسط پیمانکاران کمی تند و غیر واقعی می باشد.
همچنین معمولاً کمتر پیمانکاری از متریال های جدید و مدرن در ساخت ویلا استفاده می کند.
شاید همین موارد شما را در امر ساخت ویلا در متل قو کمی مردد و گمراه کند.

در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را در جهت انتخاب یک پیمانکار مناسب برای ساخت ویلا در متل قو یاری نمائیم.

 

انتخاب پیمانکار (مهمترین قسمت ساخت ویلا در شمال):

تجربه ساخت ویلا در متل قو:
معمولاً می بایست پیمانکاران مسلط به کلیه ی مراحل ساخت ویلا ساختمان باشند تا بتوانند نظارتی کاملاً دقیق بر ساخت ویلا در متل قو داشته باشند.
دقت بفرمائید که حتی اگر بهترین مصالح و متریال های روز دنیا را هم تهیه نمائید، باز هم می بایست توسط یک شخص اجرا شود.
برای مثال اگر بهترین و گرانترین نوع کاشی و سرامیک را تهیه نمائید؛ درصورتی که فرد کاشی کار شما به هر دلیلی اعم از نابلدی در کار، بی دقتی در کار، عجولانه کار کردن و یا هر اشتباه دیگری را در کاشی کاری ویلای شما انجام دهد، خسارات هنگفتی را به دوش شما می اندازد و گاهاً این اشتباهات باعث دلسردی و یا اصطلاحاً دلچرکی شدن شما خواهد شد.
خیلی از قسمت های ساختمان مانند تاسیسات، شامل لوله کشی آب، برق کاری، گاز کشی و… در حین ساخت برای افراد عادی قابل نظارت نیستند، و اگر اشتباهی ولو عمدی و یا سهوی توسط استادکار شما رخ دهد، تا پایان پروژه مشخص نبوده و زمانی که متوجه می شوید خیلی خیلی دیر شده و تقریباً کار نمی توان کرد.
اما درصورتیکه پیمانکار ویلای شما به مراحل ساخت ساختمان آشنایی کامل داشته باشد، می تواند نظارت بسیار دقیقی در مراحل ساخت ویلای شما داشته باشد.

 

معیارهای انتخاب یک پیمانکار ساخت ویلا ساختمان خوب در شمال:

انجام پیمانکاری با روش های نرم افزاری پیشرفته: یک پیمانکار دقیق می بایست روی همه ی امور مربوط به مراحل ساخت ساختمان ویلا، نظارتی دقیق داشته باشد و از تک تک مراحل پیشرفت پروژه گزارش تصویری تهیه نموده و به دفتر مرکزی بصورت روزانه ارائه نماید تا در آرشیو مراحل ساخت پروژه بصورت طبقه بندی شده شامل نوع متریال، فرد اجرا کننده و تاریخ اجرا بهمراه تصویر، ذخیره شود تا در زمان نیاز به این اطلاعات دستری داشته باشد.

 

آشنایی با قسمت های مختلف ساخت ویلا: یک پیمانکار با تجربه باید به کلیه ی مراحل ساخت یک ویلا در متل قو کاملاً آشنا باشد. بطوریکه نحوه ی انجام کار را او مشخص نموده و استادکاران اجرا نمایند؛ نه اینکه به استادکار بسپارد تا نحوه ی اجرا توسط او مشخص گردد!
پیمانکار می بایست به اموری همچون پی ریزی، جوشکاری، برق کاری، لوله کشی آب و گاز، بنایی، گچکاری، کاشی کاری، سقف و ستون و… آشنایی کامل داشته باشد تا جلوی اشتباهات اجرایی را بگیرد و امر ساخت ویلا در متل قو را کاملاً در کنترل خود قرار دهد.

 

آشنایی با متریال های جدید در ساخت ساختمان: متاسفانه امروزه پیمانکاران با متریال های جدید آشنایی لازم را نداشته و در هیچکدام از نمایشگاه های بین المللی مربوط به ساختمان شرکت نمی کنند.
طبیعتاً سپردن ساخت ویلا در متل قو، به این پیمانکاران کاری اشتباه بوده که منجر به تحویل گرفت ویلایی قدیمی و معمولی می شود!

 

داشتن تیمی متخصص و با تجربه: یک پیمانکار حرفه ای، باید دارای یک تیم متخصص و حرفه ای باشد و از استاکاران باتجربه، متخصص، با وجدان و مسئولیت پذیر در پروژه ی ساختمانی تحت نظارت خود بهره مند شود. این نکته یکی از مهمترین نکاتی است که باید هنگام انتخاب پیمانکار ساخت ویلا در متل قو به آن توجه نمائید.

 

اعتماد اعتماد اعتماد: پیمانکار ساخت ویلای شما در متل قو ، می بایست امانت دار شما باشد، و در واقع ساختمان شما را همچون مال خویش در نظر بگیرد و با وجدان کاری از آن محافظت نموده و همچنین جلوی هزینه های اضافه را بگیرد.
قابل اعتماد بودن پیمانکار، مهمترین رُکنی ست که باید هنگام انتخاب پیمانکارتان به آن توجه نمائید.

 

انواع سبک های ساخت ویلا:

 

اولین چیزی که هنگام نگاه به یک ویلا توجه ما را جلب می کند ظاهر ویلا است. بنابراین طراحی یک ظاهر زیبا و منحصر به فرد نخستین گام برای زیباسازی ویلا به شمار می رود و تا نمای یک ویلا را نپسندیم نمی توان سراغ بخش های دیگر آن رفت. سبک های متفاوتی برای طراحی ویلا وجود دارد که رایج ترین آن عبارتند از سبک های مدرن، سبک کلاسیک، لاکچری و … هنگامی که به دنبال خرید ویلا در متل قو می باشید، با انواع طراحی ویلا در متل قو که بسیار هم متنوع هستند روبرو خواهید شد. در ادامه به انواع ساخت ویلا در متل قو خواهیم پرداخت.

 

 

سبک مدرن: در طراحی سبک های مدرن اغلب بخش ها با طرح های مکعبی ساخته می شوند که هر چند ساده به نظر می رسند اما بسیار محبوب می باشند. ساخت پنجره های بزرگ با شکل مکعب و سایر اشکال هندسی یکی دیگر از مشخصه های ویلا با سبک مدرن است که زیبایی این ویلاها را دوچندان کرده است. تقارن در ویلای مدرن اهمیت چندانی ندارد بلکه انسجام و نظم، مولفه ی مهم تری است. همچنین استفاده از خطوط شکسته در طراحی مرسوم است و منحنی ها در ظاهر ویلا خودنمایی می کنند در حالیکه خطوط عمودی و افقی را بیشتر می توان در ویلای کلاسیک یافت. مواد استفاده شده در سبک مدرن اغلب چوب، سنگ و شیشه است که کیفیت، مقاومت و تناسب رنگ این نوع مصالح جزء ویژگی های مهم آن ها به شمار می رود.

 

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک نمایید.

 

 

ویلای کلاسیک: در سبک کلاسیک تمرکز روی سنگ های لوکس و گران قیمت است و برش ماهرانه ی این سنگ ها و برجستگی روی آن زیبایی آن را دو چندان می کند. ویژگی دیگر سبک کلاسیک امکان استفاده از نورپردازی است که به راحتی می توان از نور های افقی و عمودی در این سبک استفاده کرد در حالیکه در ویلای مدرن نورپردازی سخت تر است.

 

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک نمایید.

 

 

ویلای لاکچری: این ویلاها به دلیل استفاده از مصالح مرغوب و خاص مورد توجه هستند که از مدل های دیگر گران تر می باشند. در این سبک معمولا از پنجره های تمام قد شیشه ای، پلکانی گرد و با شکوه بهره برده اند و امکاناتی مانند سونا و جکوزی، استخر جزء بخش های حذف ناپذیر این سبک می باشد.

 

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک نمایید.

 

 

ویلا به سبک مدیترانه ای: در این سبک تقارن بسیار مهم است و معمولا نقشه ی مستطیل شکل استفاده می شود و سقف ها عموما از جنس سفال و شیب دار هستند. از مشخصات دیگر ویلای مدیترانه ای درب و پنجره های بزرگ و قوسی شکل می باشد. از رنگ های نزدیک به رنگ طیعت استفاده می شود و سفید یکی از رنگ های پرکاربرد در این سبک می باشد.

 

ویلا به سبک شهری: ویلاها معمولا از چهار طرف آزادند و در نزدیکی آنها معمولا ویلا یا مکان دیگری واقع نشده است اما در این سبک ویلاها در کنار یکدیگر بنا می شوند و گاهی با هم دیوار مشترک دارند. در زمین هایی که هدف استفاده ی حداکثری از زمین است اقدام به استفاده از چنین سبکی می کنند برای مثال ویلای شهرکی در شمال از این سبک هستند و حریم مشخصی بین ویلاها وجود ندارد. این ویژگی سبب شده تا این ویلاها در مقایسه با سایرین قیمت کمتری داشته باشند.

 

سبک ترکیه ای: ویژگی این سبک ویلاهایی با سقف هایی بلند و شیبدار می باشد و استفاده از رنگ قرمز در طراحی ویلا به سبک ترکیه ای از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

ظاهر ویلا یکی از بخش های مهم ویلا است که تاثیر آن در جذب افراد را نمی توان انکار نمود، بنابراین توجه به طراحی مناسب ویلا با توجه به اقلیم منطقه و سلیقه ی فردی یک گام مهم هنگام ساخت ویلا در شمال می باشد.

 

 

انواع قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا در متل قو:

1. قرارداد پیمان مدیریت: در این قرارداد کارفرما، مدیریت کل پروژه، اعم از هماهنگی با اکیپ های خبره و خرید لوازم را به عهده پیمانکار می گذارد تا مدیریت که پروژه ی ساخت ویلا در متل قو را بر عهده بگیرد. در این روش پیمانکار ساخت ساختمان ویلا بابت مدیریت پروژه، درصدی از کل هزینه ها (شامل هزینه های تهیه مصالح و هزینه اجرا) را دریافت می نماید. در این روش پیمانکار هزینه ای بابت اجرا پرداخت نمی کند. صداقت، امانت و اخلاق حرفه ای از مهمترین اصول پیمانکاری ساخت ویلا می باشد که یک پیمانکار متخصص می بایست به همه ی این اصول پایبند باشد.

 

2. قرارداد مدیریت پیمان: در روش مدیریت پیمان، کارفرما متعهد می شود کلیه مصالح، ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی را تامین کرده و پیمانکار، مدیریت اجرای پروژه را عهده دار می شود و درصدی از کل هزینه ها به پیمانکار پرداخت می شود. در این روش پیمانکار ساخت ویلا در متل قو ، بعنوان امین کارفرما فعلایت می نماید. بر این اساس ممکن است حساب مشترکی بین کارفرما و پیمانکار جهت اجرای عملیات ایجاد شود تا در حین اجرا برداشت شود.

 

3. قرارداد کلید تحویل: در روش کلید تحویل، مسئولیت طراحی و اجرا بطور کامل بر عهده پیمانکار است و بعد از تحویل پروژه کارفرما با چرخاندن کلید می تواند بهره برداری از ویلا و تاسیسات اجرا شده را آغاز نماید.

پس از بیان گوشه ای از ویژگی های یک پیمانکار خوب و نیز انواع قرارداد پیمانکاری در متل قو ، به سراغ مراحل ساخت ویلا ساختمان در متل قو می رویم.

 

مراحل ساخت ویلا در متل قو:

 

1. نقشه برداری و تهیه پلان ویلا: کارفرما پس از خرید زمین در متل قو، هنگامی که بخواهد اقدام به ساخت ویلا در متل قو کند، آن را به مهندسین عمران و معماری می سپارد. این مهندسین ابتدا یک برداشت از زمین خواهند کرد و سپس طرح پیشنهادی خود را با توجه به نظر کارفرما ارائه خواهند داد. پس از تائید توسط کارفرما، به مراحل اجرایی ساختمان ویلا می رسیم.

 

2. تخریب و پی کنی: مرحله تخریب و پی کنی اول گام اجرایی در جهت ساخت ویلا در متل قو می باشد که در این جهت، یک لودر جهت گودبرداری و برداشت خاک به میزان تعیین شده توسط مهندس عمران، انجام خواهد شد.

 

3. قالب بندی پی ویلا: قالب بندی ساختمان با استفاده از بلوک های مرغوب می بایست انجام پذیرد تا پی ویلای شما از ابتدا با کیفیت ساخته شود.

 

4. اجرای فنداسیون ساختمان: آلماتوربند و یا همان اسکلت کار با توجه به نقشه محاسباتی، فرایند اسکلت کاری ساختمان را انجام می دهد.
برای مثال: عرض پی ویلا 1 متر و ارتفاع 70 سانتیمتر که با توجه به عرض طبقات ساختمان محاسبه و اجرا می گردد.

 

5. اجرای اسکلت و ستون ها و سقف های ویلا: در این مرحله با نظارت مهندس عمران، اسکلت کار اجرا خواهد کرد و اسکلت های کار شده در مرحله قبلی را بتن ریزی خواهند کرد.

 

6. دیوارچینی ویلا و سفت کاری ساختمان: در این مرحله بنا و کارگران بین اسکلت و ستون ها ویلا را با آجر و بلوک تکمیل می کنند که به آن سفت کاری می گویند. در مرحله سفت کاری ویلا ، فرایند دیوارچینی و تقسیم بندی قسمت های داخلی ویلا که شامل پذیرایی، اتاق خواب، سروی و حمام ، آشپزخانه و غیره را از هم جدا می کنند.

 

7. سربندی ساختمان ویلا: طبق پلانی که مهندس ناظر تهیه کرده است، فرایند سربندی ویلا توسط جوشکار اجرا خواهد شد که با توجه به سلیقه کارفرما و نیز شرایط آب و هوایی منطقه، سقف پیشنهادی می تواند دارای شکستگی های زیاد، شیب تند و مدل های متفاوت دیگر باشد.

 

8. تاسیسات ویلا : تا به اینجای کار، فرم ها، چهارچوب ها، پنجره ها تعمیرات سیاه دیوار و سقف ها انجام شده است و حال نوبت به یکی از مهمترین بخش های ساخت ویلا، یعنی تاسیسات می رسد.
طبق نقشه مهندس برق، می بایست برقکار عملیات برق کشی را انجام دهد و لوله کش آب نیز می بایست عملیات لوله کشی آب سرد و گرد و لوله کشی شوفاژ را در کل ویلا، سرویس، حمام و آشپزخانه انجام دهد.
همانطور که ذکر شد، تاسیسات ویلا یکی از مهم ترین بخش های آن است که باید مورد توجه زیادی برای کار پیمانکاری ساخت ویلا در متل قو قرار گیرد تا بعداً دچار مشکل نشوید.
در ساختمان های جدید مکان هایی جهت عبور لوله های برق، آب و گاز تهیه می شود که به آنها رایزر می گویند، این مکان ها بعدا قابلیت توسعه پذیری دارند و در صورتی که بعد از ساخت ویلا به هر دلیلی نیاز به کابل کشی، لوله کشی و … داشتید، این مکان تا حد زیادی از کابل کشی و لوله کشی روکار که به شدت باعث زشتی ساختمان می شود، جلوگیری خواهد کرد.

 

9. عایق کاری ویلا در شمال: شما قصد ساخت یک ویلا در شمال، یعنی منطقه ای با رطوبت بالا را دارید. پس به این نکته توجه زیادی نیز نمائید.
حتماً در برخی از خانه ها مشاهده کردید که دیوار پست حمام و یا سرویس و یا سقف زیر این دو قسمت دارای رطوبت ناشی از نفوذ آب می باشد. برای جلوگیری از این حالت بایستی عایق کار شما، فردی بسیار دقیق باشد که ایزوگام را با دقت بالا اجرا نماید.

 

10. نصب کاشی (کاشی کاری ویلا): در این مرحله می توان دیوار های آشپزخانه، حمام و سرویس را کاشی کاری نمود که بعد از آن نوبت به سقف آنها می رسد که با توجه به سلیقه کارفرما می توان از متریال هایی همچون کاشی، سقف کاذب، پرسیانا، چوب روس، لمبه و… انجام داد.

 

11. سفیدکاری دیوار های ویلا: حال نوبت به سفیدکاری دیوار ها می رسد که عمدتاً به دو روش گچکاری دیوار و سیمان سفید کار قابل انجام است.
معمولاً در شمال به دلیل بارش باران زیاد و نیز رطوبت بالا، استفاده از گچ در دیوار ها پیشنهاد نمی شود و بهتر است بنا با استفاده از سیمان سفید و پودر سنگ دیوار ها را سفید کند. البته زیبایی گچ در دیوار بسیار بیشتر از سیمان است که اگر از بنای حرفه ایی استفاده نمائید و پس از آن یک نقاش ماهر دیوار را سنباده کار و سپس نقاشی نماید، دارای دیواری به زیبایی گچ و با دوام بسیار بالای سیمان خواهید شد.

 

12. کف سازی ویلا: از متریال های مختلفی همچون سنگ، سرامیک، لمینت و یا پارکت می توان در کف سازی ویلا استفاده نمود.
هرکدام از این متریال ها دارای ویژگی هایی می باشند که می بایست پیمانکار در هنگام اجرا به کارفرما توضیح دهد تا بهترین انتخاب با توجه به نیاز و سلیقه ی کارفرما انجام پذیرد.

 

13. نصبی جات: حال پس از کف سازی، نوبت به نصب لوازم از قبیل، کلید و پریز، لوستر و چراغ ها؛ شیرآلات، توالت فرنگی، روشویی، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، شوفاژ، نصب درب و پنجره ها، اجرای پله داخلی و بیرونی ساختمان می باشد.

 

14. نقاشی ویلا: نقاشی داخل و بیرون ساختمان ویلا، بسته به سلیقه کارفرما و نیز راهنمایی نقاش می تواند از طیف وسیعی از رنگ ها و نیز نوع آنها برخوردار باشد. همچنین نقاش با هنر و علم خود می تواند برای قسمت های مختلف ویلا رنگ ها را طراحی نماید.

 

گروه مشاورین املاک شمینا دارای بانک اطلاعاتی جامع از زمین های مسکونی، تجاری و … در موقعیت های مختلف ساحلی و جنگلی در بهترین نقاط کلارآباد، نمک آبرود، متل قو و … می باشد.

این توضیحات تنها گوشه ای از فرایند پیمانکاری ساخت ساختمان ویلا در متل قو بود که شما عزیزان می توانید جهت مشاوره های بیشتر و دقیق تر با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید:
01152215959
09123902037

دفتر مرکزی: مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 info[at]shemina.net

گروه مشاورین املاک شمینا بانک اطلاعاتی بسیار جامع و دقیقی در زمینه خرید و فروش انواع ویلا، زمین، آپارتمان در شمال کشور و در شهر های متل قو - سلمانشهر - کلارآباد - نمک آبرود - چالوس - نوشهر - سیسنگان - رویان - نور - چمستان - محمود آباد و سرخرود دارد و می تواند شما مشتریان گرامی را در حوزه ی خرید و فروش ملک راهنمائی و همراهی کند. جهت اخذ هرگونه مشاوره، با ما در تماس باشید.

سپردن ملک تقاضای ملک جستجو تماس

مقایسه