نقشه برداری در مرزن آباد

نقشه برداری در مرزن آباد

کاربرد نقشه برداری در صنعت ساخت و ساز از همان ابتدای برنامه ریزی و طراحی پروژه شروع شده و تا مرحله ی تایید و تحویل نهایی به کارفرما ادامه خواهد داشت.
قبل از شروع فاز ساخت ، نقشه برداری صحیح این امکان را برای ما فراهم خواهد ساخت تا در شبکه مختصات جغرافیایی ، به موقعیت ها و جزئیات سایت (مکان) پروژه خود دسترسی داشته باشیم و طبق آن پروژه خود را جا نمایی، طراحی و اجرا کنیم. همچنین استفاده درست از علم نقشه برداری در مرزن آباد منجر به استفاده بهینه و درک درستی از فضا نیز خواهد شد.

نقشه برداری در مرزن آباد ، مهندس نقشه برداری مرزن آباد

در طی سال های اخیر با توجه به تورمی بودن اقتصاد کشور و رشد بی سابقه ی قیمت ها خصوصا در صنعت ساختمان و املاک ، هرگونه خطای سهوی در نقشه برداری چه از سوی اپراتور و یا چه از سوی دوربین می تواند مهندسین ،کارفرمایان و پیمانکاران محترم را متحمل ضرر و زیان های بسیاری کند و باعث شکایات و پیگیری های قضایی نیز شود.
همچنین در طی گذراندن مراحل قضایی ، پروژه اجرایی از زمان بندی مد نظر عقب افتاده که همین تاخیر نیز خود باعث ضرر های احتمالی دیگری می شود. بدیهی است در صورتی که کارفرمایان یا پیمانکاران خواسته و هدف اصلی خود را از خدمات متنوع نقشه برداری معلوم ساختند و اطلاعات مورد نیاز مهندس نقشه بردار را در اختیار ایشان قرار دادند ، هر گونه خطا و اشکال بر عهده تیم نقشه برداری می باشد و نقشه بردار موظف است تا یک بار دیگر در پروژه حاضر و نواقص موجود را اصلاح سازد.

با تضمین کمترین قیمت ، بالاترین دقت و بهترین کیفیت کار را تحویل میدهیم.

ارائه مشاوره رایگان در کلیه زمینه‌های نقشه برداری در مرزن آباد

از این رو می توان ادعا کرد که بدون انجام اصولی نقشه برداری در مرزن آباد تقریبا امکان پیشرفت بی عیب و نقص عملیات ساخت و ساز امکان پذیر نمی باشد و قطعا پروژه در گذر زمان اجرا دچار چالش هایی خواهد شد.

ما در تیم نقشه برداری شمینا با گذراندن دوره های فنی به روز بسیاری و همچنین تجربه ی متعدد اجرای پروژه های پیچیده ی نقشه برداری ، به شما خدمتی بدون خطا با به روز ترین دستگاه های نقشه برداری و با مسئولیت پذیری بالا را تضمین می کنیم. نقشه برداری در مرزن آباد

همچنین پس از اتمام عملیات نقشه برداری و تحویل اطلاعات درخواستی به مشتریان ، مهندسین مشاور ما 24 ساعته برای مشاوره و پشتیبانی پاسخگو خواهند بود.

مهندس نقشه برداری در مرزن آباد

تماس و مشاوره رایگان با کارشناس نقشه برداری در مرزن آباد

از جمله پرکاربرد ترین خدمات قابل ارائه توسط مهندسین ما :

نقشه برداری ساختمان

برداشت ابعاد و اندازه و نقشه برداری در مرزن آباد

برداشت و تفکیک اراضی

تهیه نقشه های UTM

کنترل خط تراز

پیاده سازی نقاط ، فونداسیون و کنترل شاقولی ستون ها

خدمات GPS

کنترل و جانمایی سایت پلان

پیاده سازی نقاط رفرنس

تعیین بر و کف.

در این مقاله نگاهی کوتاه بر اصول نقشه برداری در مرزن آباد خواهیم داشت.

اصول نقشه برداری در مرزن آباد بر دو پایه ی ترازیابی و زاویه یابی می باشد.

تا قبل از ظهور دوربین های توتال استیشن (Total station)، زاویه یابی و ترازیابی به عنوان دو امر مجزا و با ابزارهای مختص هر کدام امکان پذیر بود.از جمله دستگاه های زاویه یاب در گذر زمان ، می توان به زاویه یاب های T1  ، T2 و T16 اشاره کرد.

سفارش نقشه برداری در مرزن آباد

با گذر زمان و لزوم ساخت راه های بیشتر و همچنین رشد صنعت ساختمان ،اجرای بی عیب و نقص سازه ها و راه ها به عنوان یکی از اولویت های اصلی مهندسین،کارفرمایان و پیمانکاران قرار گرفت و نیاز به علم نقشه برداری نمایان شد.

از این رو پس از مطالعات بسیار مهندسان دریافتند که برای نقشه برداری از زمین، سازه و… علاوه بر نیاز به دستگاه های زاویه یاب و تراز یاب ، به ابزاری نیز برای فاصله یابی یا تعیین فاصله ی بین نقاط در آن واحد نیاز دارند.از این رو در گذشته نقشه برداری امری بسیار سخت تر و با درصد خطای بیشتر بود ، از این رو پس از گذشت چندین دهه و با پیشرفت علم و تکنولوژی ، دوربین های توتال استیشن انقلابی در مهندسی نقشه برداری ایجاد کردند.
این دوربین ها قادرند تا در کسری از ثانیه هر سه عمل زاویه یابی، تراز یابی و فاصله یابی را به بهترین شکل و با کمترین درصد خطا انجام دهند.

 

از جمله ویژگی های با ارزش دوربین های توتال استیشن می توان به امکان پردازش و انتقال اطلاعات هر برداشت از دوربین به رایانه و همچنین امکان انتقال اطلاعاتی همچون مختصات نقاط طراحی شده در رایانه به دوربین برای پیاده سازی در پروژ ها اشاره کرد.

مهندسین نقشه بردار ما در شمینا برای ارائه با کیفیت خدمات نقشه برداری در مرزن آباد از به روز ترین دوربین های توتال استیشن استفاده می کنند.

 

تماس و مشاوره رایگان با کارشناس نقشه برداری در مرزن آباد

اطلاعات بیشتر در مورد نقشه برداری در مرزن آباد :

دریافت مشاوره نقشه برداری در مرزن آباد ، مهندس نقشه بردار مرزن آباد

به صورت تخصصی در علم نقشه برداری زوایا به جای واحد درجه، با واحد گراد (GRAD) اندازه گیری می شوند.در واحد درجه فرض بر این بود که یک دور کامل دایره 360 درجه می باشد، اما در واحد گراد یک دور کامل دایره را 400 درجه فرض میکنیم.برای محاسبه زوایای نقاط در برداشت نقشه برداری به داشتن زاویه ژیزمان (G) و زاویه حامل (V) هر نقطه نیازمندیم.

ژیزمان زاویه است در جهت عقربه های ساعت که از شمال شبکه (N)  شروع و به امتداد مورد نظر ختم می شود.

زاویه ی حامل اما کوچکترین زاویه ای است که از امداد شمال محور(Y) ها در محور مختصات شروع و به امتداد مورد نظر ختم می شود.

تمامی فرآیند برداشت و پیاده سازی در نقشه برداری توسط چندین عامل ریاضیاتی مانند طول ، ژیزمان ، زاویه حامل ، مختصات مبدأ و… انجام می گیرد که به لطف دوربین های توتال استیشن اکثر این عوامل توسط دوربین به صورت خودکار محاسبه و آماده پردازش می شوند. لازم به ذکر است دستیابی، برداشت و کنترل این اطلاعات پیچیده نیازمند دانش فنی و تجربی بالایی درعلم نقشه برداری می باشد ، از این رو مهندسین ما در شمینا با داشتن دانش فنی به روز و تجربه کاری این خدمت را برای شما لذت بخش و مطمئن خواهند کرد.

جهت تماس و مشاوره رایگان با کارشناس نقشه برداری در مرزن آباد می توانید از شماره های مندرج در وب سایت استفاده نمائید.

 

مقایسه